A kiadványok csoportosítása

Plakát – Rendkívül fontos marketing elem, egy vállalkozás (rendezvény,…) sikere, bukása múlhat rajta. Jellemzők: tömör kompozíció, kevés de informatív szöveg, főleg képi információk, ötletgazdagság, áttekinthető. Újsághirdetés – Illeszkedjen az oldal vagy az oldalpár harmóniájába. Előnyös 1 szöveg és 1 kiemelő betűtípus használata. A szöveg és a keret közti üres hely minél nagyobb legyen. A fontos részek legyenek kiemelve kontraszt alkalmazásával (nagyság, fekete-fehér,…)

Szórólap – Előnye: személyesebb jellegű, mint a plakát, akihez eljut egy pillantást mindenképpen vet rá. Cél: felkelteni a figyelmet, hogy el is olvassa. Több szöveges információt tartalmaz, mint a plakát.

Névjegy – Funkciója: bemutatkozás, információnyújtás, napjainkban hirdetés is. Általános mérete: 90*50 mm. Tanácsok:

Meghívó – megjelenésében tükrözze a tartalmat: betűtípusában, a papír színében, formátumában. A mondanivaló legyen tömör és informatív. A fontos információ legyen olvasható, ne ez jelenjen meg dekoratív elemként.

Céges dokumentumcsalád – részei lehetnek: fax papír, névjegy, boríték, levélpapír,… Mindegyiken legyen ismétlődő elem, általában a céglogó. Cégpapír esetén fejlécben lehet logó, cégnév, tel, fax, cím, e-mail… Többféle céges papír is készíthető attól függően, hogy kinek küldik (lehet rajta még adószám, bankszámlaszám hivatalos ügyekhez, vagy csak logó, név és tel. körlevelekhez).

Könyv