Szubjektív

Tartalom

28. szám 2000. december

Tértechnológia

Évről évre visszatérő probléma az AKG-ban az órarendszervezés, ami rendszeresen megjelenik e hasábokon. Ám idén a növekvő számú kisiskolák miatt ez a dolog egy újabb árnyalatot kapott; nemcsak a beosztásokkal, az egymással ütköző órákkal adódnak problémák, hanem most már teremből sincsen elég.

A kisiskola-rendszert lehet dicsérni és lehet szidni, de egy biztos: helykihasználás terén már találtak ki nála jobbat is. Az ős-AKG éveiben még vidám volt az élet; minden emelet tele termekkel, a folyosók szabad teret biztosítottak a fetrengésre és a folyosószex (ld. Szub 26.sz.) néven ismert jelenségre. Ám lőn az első kisiskola. Igaz, hogy az csak a földszint jobb csücskét foglalta el, ami még nem keltett komolyabb zavarokat a térkihasználásban, de telt-múlt az idő, és mostanra már öt darab kisiskola osztozik az épület terein. Egy kisiskolában átlagosan 50 ember lakik. Két teremből, egy fetrengésre kialakított előtérből és egy kis tanári szobából áll. Így egy-egy teremre 25-25 ember jut. Kilencedik végére azonban az addig mindenkinek többé-kevésbé egységes órarendje kaotikussá válik, mindenki máshol, más időben és más emberekkel jár nyelvórára. Nos, a nyelvi csoportok létszáma 8-15 fő között mozog, némelyik még kevesebb is, és egyszerű matematikával kideríthető, hogy akkor sem lesz nekik hely, ha még az előtérbe is kiraknak egy angolórát.

- Ez szörnyű. Amióta megépült a kisiskola a másodikon, a franciaóránk egy kis lyukban van, a színházterem mellett, ahol alig férünk - panaszkodik Móni.

Eddig egyszerű volt a helyzet, mert az emeleteken legalább három kis terem is volt, ahová el lehetett vonulni, bár már akkor is problémák voltak az énekóra helyével, hogyha a színházteremben valamilyen próba zajlott. Most már a három használható emeletből kettőn a két kisiskola minden termet elfoglal, így az elsőn marad négy darab terem a nyelvórák számára. Esetleg még a termtud-blokkban lehet helyezkedni, de ez is nehézkes. És még nem beszéltünk a negyedik emeletről, ami a számtech-termek és a szakképzésesek birodalma.

- Valami ütközés volt az órarendben, és ezért szerdánként a számtekünk a Soros teremben van. Mások egész nap ott ülnek a gépek előtt, és nyomják a C&C-t. Mire mi odamegyünk, már teljesen büdös van, megfájdul az ember feje a rossz levegőtől. Azonkívül a gépek is lassúak, állandóan lefagynak - mondja Zsolt.

- Igen, az órarendet összeállítani idén sem volt egyszerű - mondja Horn György tanár úr, az iskola pedagógiai vezetője - de éppen annyira volt nehéz, mint az eddigi években. Nem voltak különösebb problémák. Ez a terem-elhelyezés ügylet minden évben visszatér. De idén, ha minden rendben megy, erre is találunk egy megoldást. Az iskola már hosszabb ideje tervezi egy új épületrész megépítését. Ahhoz, hogy építkezzünk, többféle engedélyre is szükség volt, és persze sok pénzre, ami csak mostanra gyűlt össze.

- Az új szárny milyen szerepeket vesz át a régi épülettől?

- Igazából ez nem egyszerűen egy új szárny lesz, hanem komplex átépítés. Az új épület a mostani teniszpályán lesz majd, és oda fog költözni az egész szakképzés (ti. az ötöd- és hatodévesek) és a számítástechnika-termek. Így a mostani épületben csak néhány ilyen terem marad az alapképzés céljaira (gépírás, tanulásmódszertan, stb), ennek köszönhetően az egész negyedik emelet felszabadul. Az új épületben egy új tornateremrész is lesz, ezért a mostani tornaterem fogja átvenni a színházterem szerepét. Ezt az új részleget egy folyosó fogja összekötni a második emelettel, így nem kell kimenni a hidegbe, hogyha valakinek ott akad dolga. A mostani szűkös betonudvar helyett pedig egy fedett aulája is lesz az iskolának.

.o.k.