Szubjektív

Tartalom

44. szám 2005. február

Megasztár

Lassan véget ér a sokunk által kedvelt Megasztár második része is. Megint lelkes versenyzői vannak a műsornak, és persze megint voltak gyenge képességű pályázók, de pont ez az egyik lényege a show-nak.

Számomra elég megdöbbentő, hogy olyanok is versenybe szállnak, teljesen komolyan gondolva a dolgot, akiknek egyáltalán nincsen kellemes fekvésű hangjuk. Nem értem, hogy lehet az, hogy egy embernek ennyire nincsen önkritikája, illetve hogy a környezete miért nem jelzi neki, hogy mégsem kéne erőltetni a dolgot. Azt is el tudom képzelni, hogy arra utazik egyik-másik, hogy olyat alakítson, amivel benne lesz az összefoglalóban, szóval olyan rosszat, nevetségeset. De ez csak az egyik része a csapatnak, a többségnek volt hangja, de nem elegendő ahhoz, hogy meghódítsa a zsűrit. És vannak, akikre egyértelműen lehetett mondani, hogy igen, ők kellenek a csapatba, belőlük lehet megasztár. Tegyük hozzá mindezekhez, hogy a zsűri (Soma, Bakács Tibor, Pély Barna, Pierrot és Presser Gábor) eléggé kritikus. Persze nem alaptalanul, hiszen amit kritizálnak, ahhoz értenek is. Az előválogatáson azonban nagyon sok embert megsértenek – lekezelő stílusukkal, szakmai véleményükkel –, pedig azok az emberek még próbálnak teljesíteni is. Például az egyik adásban egy férfit elutasítottak, ő kiment és énekelt egy „jót” a kamerának, mert azt hitte, hogy neki szép a hangja. Ezek után meg vagyok győződve arról, hogy sokan még nem hallották magukat énekelni. Ezek az előválogatások nagyon viccesek számunkra, mert az összefoglalóba próbálják beválogatni a legrosszabbakat, és persze a szupereket is. A műsor továbbhaladtával komolyodik a helyzet, és most már mindenki azért nézi a műsort, hogy meghallgasson egy jó előadót. Én szeretem a Megasztárt, és végül is nem az számít, hogy ki fog nyerni, mert az első ötnek úgyis lesz cd-je, és az lesz sztár, akit felkap a média…

Éder Flóra