AKG-s tantervek
Testnevelés
7-12. osztály
Testnevelés 7
Testnevelés 8
Testnevelés 9
Testnevelés 10
Testnevelés 11-12
Értékelési rendszer
Megjegyzés
A tantervben nincs meghatározva kötelező törzsanyag, előírt sportágak, és az
sincs megkötve, hány órát kell fordítani egyes mozgások oktatására. Minden
testnevelő a saját iskolai körülményeihez igazíthatja tanmenete elkészítését.
Figyelembe veheti pl. a tornatermek számát, nagyságát, sporteszközeit, a sportudvarok
felszereltségét, az osztályok létszámát és a heti óraszámot. A
sportválasztásnál egy -egy alkalom 85 perces időtartamú edzéseket jelöl.
Óraszám:
|
7. |
8. |
9. |
10. |
11. |
12. |
össz. |
Összóraszám |
102 |
102 |
136 |
136 |
136 |
136 |
748 |
Heti elosztás |
3 óra/hét + sportválasztás |
3 óra/hét + sportválasztás |
2 alkalom sportválasztás |
2 alkalom sportválasztás |
2 alkalom sporválasztás |
2 alkalom sportválasztás |
|
Előzetes ismeretek: -
A megvalósításhoz szükséges különleges feltételek: tornaterem,
uszoda, terembérlet, korcsolyapálya, Görzenál
Cél
- Az iskolai testnevelés legfontosabb célja, hogy a tanulók pszichoszomatikus
fejlettségének és érdeklődésének megfelelő játékos mozgástevékenységekkel,
kevésbé ismert és népszerű sportjátékokkal és sportágakkal gazdagítsa és
fejlessze a tanulók mozgásműveltségét, pótolja az esetleges elmaradásokat. Célunk
továbbá, hogy kielégítsük a tanulók mozgásszükségleteit. Fejlődjön ki bennük
egy alapvető mozgás- és feladatmegoldó képesség, erősödjön mozgásos cselekvési
biztonságuk. Mozgáskoordinációs képességeiket úgy kell fejlesztenünk, hogy
hatékonyan tudjanak vele mozgásos cselekvéseket elsajátitani. Az iskolai testnevelés
célja, hogy a tanulókban belső motivációt alakítson ki a sportolásra, az
egészséges életmód kialakításásra. Ehhez feltétlenül szükséges, hogy minden
korosztályban életkornak megfelelő fizikai képzettség alakuljon ki. A meggyőzés és
a sportolás megszerettetésével kivánjuk elérni, hogy a tanulóink fizikailag
aktívabb, mozgást, sportot kedvelő felnőttekké váljanak.
- A képességfejlesztés az egyéni adottságoknak és szenzibilis fázisoknak megfelelő
legyen. Alakuljon ki a tanulókban az igény az iskolán kívüli és az iskola utáni
önállóan végzett mozgásos tevékenységre. Ehhez kapjanak megfelelő mennyiségű és
mínőségű információt. Cél továbbá, hogy az alapvető mozgásműveltség
kialakulásához pozitív szociális és jellemtulajdonságok kapcsolódjanak.
- Kiemelten foglalkozunk a természetes mozgásokkal és a képességek fejlesztésével.
A sportágak mozgásanyagának különbségei miatt megpróbáltuk a legmegfelelőbb
életkort megtalálni az oktatásra. Egy adott korosztálynál pontosan körvonalazható,
mi az elvárható, megkövetelhető, megkövetelendő. A kínálatot színesítené,
bővítené, ha a testnevelő tanár meghatározhatná a tanmenetében, hogy maga és
iskolája lehetőségeinek megfelelően milyen anyagrészek tanításával,
gyakoroltatásával juttatja el diákjait az előírt követelmények szintjére.
- A testi képességek és a mozgás fejlesztésével a testnevelés és a sport
mozgásanyagának felhasználásával el kell érni, hogy a tanulókban ne alakuljanak ki
kóros elváltozások, valamint a már kialakult betegségeket minél előbb állítsuk
meg, illetve az iskolai tanórához alkalmazkodva maximálisan javítsuk. Cél tehát a
gyógytestnevelés tantervi anyagában szereplő betegségek megelőzése és figyelembe
vétele a tanórai munka során.
Követelmény
- Váljék igényükké az egészséges életmód, ennek következtében kezeljék kiemelt
helyen az egészség megőrzését. Ismerjék saját motorikus képességeiket, azok
fejlesztésének, fenntartásának módjait. Ismerjék és igényeljék a mozgásos
játékok, a versengés örömét.
- Becsüljék meg társaik teljesítményét. Mozgásuk koordinált, esztétikus és
kulturált legyen. Váljék életmódjuk részévé a rendszeres fizikai aktivitás.
Legyenek képesek a természetes mozgások tökéletes végrehajtására.
- Fejlődjön akaratuk, kitartásuk és egyéb erkölcsi tulajdonságaik.
- Fizikai képzettségük életkoruknak megfelelő legyen. Ismerjék és alkalmazzák az
ismertebb sportágak, sportjátékok alaptechnikáit, szabályait.
- Alakuljon ki megfelelő higiéniai alap az egészséges sportoláshoz, illetve
sportolás utáni tisztálkodáshoz.
- Fokozatosan alakuljon ki a tanulókban a helyes testtartás és ha az egészségi
állapotuk megkívánja, jussanak el egy olyan szintre, ahol a betegségük ellenható
gyakorlatait önállóan mind a tanórán, mind otthon képesek legyenek elvégezni.
Előzmény
A testnevelés tanterv realizálásánál figyelembe kell venni a tanulók eltérő
képességeit és tudását, ennek megfelelően differenciáltan kell a tananyagot
összeállítani és csoportosítani.
A tanítandó anyag csoportosítását tárgyi és egyéb feltételek is
módosíthatják.
Tartalom
- Testnevelés 7-10. osztály
- Rendgyakorlatok
- Gimnasztika
- Torna
- Atlétika
- Sportjátékok
- Úszás
- Egyéb sportok:
- szabadtéri sportok
- téli sportok
- küzdő sportok
- szabadidő sportok
- Könnyített és gyógytestnevelés:
- iskolai gyakorlatanyaga
- prevenció
- relaxáció
- Testnevelés 11-12. osztály
- Sportjátékok
- Úszás
- Egyéb sportok: aerobic, asztalitenisz, korcsolya - görkorcsolya
- Külső sportok
Értékelés
Gyakorlatban ellenőrizzük a tanulók munkáját. Az elméleti tudnivalókat (pl.
szabályok ismerete) a sportmozgások végrehajtása során mérhetjük fel. Mivel az
értékelési rendszer minden évfolyam esetében hasonló, a témák kidolgozásakor az
ellenőrzés rovatot nem töltöttük ki.
Feltételek
- létesítmények:
- tornaterem
- kondicionáló terem
- Görzenál
- Műjégpálya
- uszoda
- Tanulói segédlet
- Atlétikai felszerelés
- Audiovizuális eszközök
- Egyéb felszerelések
- Kéziszerek
- Sportjátékok eszközei
- Tornaszerek
- Tornatermi berendezések és felszerelések
Testnevelés 7
Szerkezet: soros
Részei
- Rendgyakorlatok
- Gimnasztika
- Torna
- Atlétika
- Sportjátékok
- Egyéb sportok
- Könnyített és gyógytestnevelés
Óraszám
Iskolai: 3 óra/hét+ sporválasztás
Cél
- A tanulók jussanak el a természetes mozgások elsajátításában és
végrehajtásában olyan szintre, hogy arra viszonylag problémamentesen lehessen
építeni szerkesztett mozgásokat.
- Az egyéni adottságoknak megfelelően jelentős legyen a fejlődés a kondícionális
képességek terén, így a maximális és gyorsasági erőben és az állóképességben
is.
- A lányok mozgása váljék nemüknek megfelelővé.
- Az izomérzékelés, ritmus és reakcióképesség, a térbeli tájékozódás
fejlesztése alapszinten.
- A tanulók korábbi fegyelmi szintjüket megtartva aktívan és eredményesen vegyenek
részt az órákon. Munkájukban egyre inkább legyen észrevehető a tudatosság.
- Észrevehetően legyenek bátrabbak, erősődjön a mozgással kapcsolatos önbizalmuk.
Szívesen és jól segítsenek egymásnak a tornaelemek végrehajtásánál.
Követelmény
- A tanulók alkalmazás szintjén ismerjék a mozgástevékenységnek és a sportolásnak
az egészséges életmódban betöltött szerepét. Rendszeresen végezzenek testedzést.
- A tanulók legyenek képesek a mozgáselemek lényegi sajátosságait megragadni, és
ezeket más mozgáselemek tanulásánál felhasználni. Rendelkezzenek a felhasznált
mozgásanyaggal kapcsolatban lévő aktív szaknyelvi szókinccsel.
- Az atlétikában tanult alaptechnikákat teljesítményképes tudás szintjén
birtokolják. Teljesítményükben mutatkozzon jelentős fejlődés az
alapállóképességben, gyorsasági erőben.Motoros képességeiket fejlesszék, ez
mutatkozzon meg az atlétikai teljesítményekben is.
- A tanulók rendelkezzenek a futás, a dobás, az ugrás legfontosabb mozgásformáival,
törekedjenek azok képességeikhez mérten optimális kialakítására. Fejlődjön aerob
állóképességük és iramérzékük. Ismerjék a helyes karmunka szerepét a
futásokban, a kar- és a láblendítés szerepét az ugrásokban. Tapasztalati úton
tudatosuljon a dobószer minél hosszabb úton való gyorsításának módja.
- Ismerjék meg a számukra optimális nekifutási sebességet az ugrásokban.
- A fejjel lefelé levő helyzetekben is mozogjanak biztonságosan, és ebben a helyzetben
is tudjanak tájékozódni a térben. A mozgáskoordinációs képességek szintje tegye
lehetővé nehezebb mozgáselemek végrehajtását is. Érzékeljék pontosan az egyes
testrészek helyzetét a térben, és ennek megfelelően tudják azokat mozgatni, javuljon
finom koordinációjuk. A törzs, a vállöv, a felső végtag váljon megfelelően
erőssé a támaszban végrehajtott mozgásokhoz. Sajátítsanak el támasz és
függőszereken egyszerűbb tornaelemeket és elemkapcsolatokat. A motoros képességek
fejlesztésével érjenek el minél jobb teljesítményt a torna anyag végrehajtása,
bemutatása során. Mutatkozzon jelentős fejlődés maximális erejükben. A sportági
anyagokhoz igazodva fejlődjön izomérzékelésük, ritmus- és reakcióképességük,
térbeli tájékozódó képességük.Labilis egyensúlyi helyzetben is növekvő
biztonsággal uralják testüket, testhelyzetüket.
- Tudjanak elfogadható szinten játszani két sportjátékot, ismerjék a szabályokat,
ismerjenek és tudjanak alkalmazni egyszerűbb támadási és védekezési megoldásokat a
játék folyamán. Érzékeljék az érkező labda sebességét és igazítsák ahhoz
mozgásukat. A sportjátékokban alakuljon ki az elővételező képesség a
lassú-közepes tempóban érkező labdák esetén. A csapatjátékban mutatkozzon meg az
önzetlenség.
- Sajátítsanak el önvédelmi fogásokat.
- A könnyített testnevelésre kötelezett tanulók önálló munkájuk során
törekedjenek az egészséges tanulók testnevelési óráira való visszatérésre.
Tartalom
- Rendgyakorlatok: helyben és helyváltoztatás közben
- Gimnasztika: szabadgyakorlatok, páros gyakorlatok, kéziszer- és szergyakorlatok,
mozgás közben végzett gyakorlatok, testtartást javító gyakorlatok
- Sportjátékok: előkészítő gyakorlatok, labdarúgás, kézilabda, kosárlabda,
röplabda
- Torna: talaj, gerenda, szekrényugrás, gyűrű,
- Atlétika: előkészítő gyakorlatok, futások, távolugrás, magasugrás,
kislabdahajítás, súlylökés
- Egyéb sportok: szabadtéri sportok,téli sportok, küzdősportok szabadidős sportok
- Könnyített testnevelés: a láb deformitásának gyakorlatai, a test izomfűzőjének
kialakítása, hanyag tartás javítása
Értékelés
A ellenőrzés gyakorlati bemutatás, vagy felmérés alapján történik, egyénileg,
párokban, vagy csoportosan.
Feltételek
tornaterem, uszoda
Rendgyakorlatok
Szerkezet: párhuzamos
Megjegyzés
A későbbiek folyamán a rendgyakorlatok téma új ismeretanyagot nem tartalmaz, csak
már elsajátítottak kerülnek alkalmazásra. Ezért a rendgyakorlatokat a későbbi
évfolyamoknál nem részletezzük, de természetesen minden évben rendszeresen
alkalmazzuk.
Cél
Az órai munka gyors, fegyelmezett szervezése.
Követelmény
A tanulók minden feladatot legyenek képesek hiba nélkül, minél gyorsabban
végrehajtani.
Tartalom
- Rendgyakorlatok: helyben és helyváltoztatás közben
Gimnasztika
Szerkezet: párhuzamos
Cél
Segítse és egészítse ki a többi mozgás tanulását. Az óra oktatási anyagának
megfelelő bemelegítés.
Követelmény
A tanulók tudjanak önállóan rövid bemelegítő gyakorlatsort összeállítani. A
tanult mozgásformák szaknyelvét ismerjék és maguk is alkalmazzák.
Tartalom
- Alapjaiban megegyezik az előző osztályban használt gyakorlatanyaggal.
- Erősítő, nyújtó, lazító hatású dinamikus és statikus szabad-, páros-,
kéziszer- és szergyakorlat helyben és mozgás közben végrehajtva.
Torna
Szerkezet: párhuzamos
Cél
- A nemeknek és az egyéni képességeknek megfelelő képességfejlesztés. Fejlődjön
a tanulók relatív ereje, és kinetikus érzékelése. A tanulók legyenek képesek
bonyolultabb és nagyobb fizikai erőt igénylő gyakorlatokban is helytállni.
Fejlődjön akaratuk, kitartásuk.
- A lányok mozgására legyen egyre inkább jellemző a nőiesség.
Követelmény
- Tudják és alkalmazzák a torna munkavédelmi előírásait. Legyenek tisztában a
balasetmegelőzés szabályaival, az alkalmazás szintjén legyenek képesek segítséget
adni.
- A szereken legyenek képesek egy-egy elem bemutatására (szükség esetén
segítséggel). Talajtornában tudjanak bemutatni legalább 3-4 elemből álló folyamatos
gyakorlatot.
- Az RSG mozgásanyagának elsajátítása során kapcsolódjon be a zene használata, a
kettő mutasson összefüggést a gyakorlat végrehajtásában.
- A tanulók érzékeljék az egyes testrészek helyzetét a térben, és ennek
megfelelően tudják azokat mozgatni.
- Javuljon finom-koordinációjuk.
Tartalom
- Lányok:
- Talaj:
- fejállás
- kézállás
- cigánykerék
- az eddig tanult elemek ismétlése, gyakorlása
- az ismert elemekből összeállított rövid gyakorlatsor, melyben egy-két statikus,
néhány dinamikus és művészi elem található
- Gerenda:
- mérlegállás
- rézsútos tarkóállás
- járások feladatokkal, lábujjon is
- fordulatok feladatokkal
- leugrások feladatokkal, függőleges repülés feladatokkal
- Ugrás
- 3-4 részes ugrószekrényen felguggolás
- homorított leugrás
- leugrás 180o-os fordulattal
- guruló átfordulás
- RSG:
- sportági alapok
- egyszerűbb tartásos és mozgásos elem
- Fiúk:
- Talaj:
- az eddig tanultak gyakorlása
- gyakorlat összeállítás az ismert elemekből
- Gyűrű:
- hajlított, és nyújtott támasz lebegőtámasz, hátsó lebegőtámasz
- ülőtartás támaszban
- támaszból dőlés lebegőfüggésbe előre és hátra
- Ugrás
- 3-4 részes ugrószekrényen felguggolás
- homorított leugrás
- leugrás 180o-os fordulattal
- guruló átfordulás
Atlétika
Szerkezet: párhuzamos
Cél
Teljesítményképes tudás kialakítása. A gyorsasági erő, az állóképesség és
a tanulók motoros képességeinek folyamatos fejlesztése.
Követelmény
Alakuljon ki a tanulók rajt- és futókészsége a feladat jellegének és a tanulók
adottságainak megfelelően. Legyenek képesek futni folyamatosan, fiúk 10-12 percet,
lányok 8-10 percet. Mind az ugrás, mind a dobás technikai végrehajtása közeledjen a
készségszinthez. Helyből távolugrásban érjenek el, fiúk 180-200 cm-t, lányok
160-200 cm-t. Hátra történő tömöttlabda dobásban érjenek el, fiúk (3 kg) 6,5-7,8
m-t, lányok (2kg) 6-7 m-t.
Tartalom
- Futások:
- előkészítő gyakorlatok
- futóiskola
- állórajt, térdelőrajt
- gátiskola
- gátfutás
- váltófutás
- rövid és hosszú távú futások, időre is
- Ugrások:
- előkészítő gyakorlatok
- ugróiskola, szökdelő iskola
- helyből távol és helyből magasugrás
- távolugrás guggoló technikával
- magasugrás lépő technikával
- flopp technika előkészítése
- Rajtok: mint korábban
- Futások: mint korábban
- Ugrások: mint korábban
- Dobások:
- dobóiskola
- kislabda hajítás nekifutásból, az ötös lépésritmus kialakítása
- súlylökés helyből, oldalfelállásból, járásból
Sportjátékok
Szerkezet: párhuzamos
Cél
Legalább két sportjátékban alakuljon ki elfogadható szinten a sportágra jellemző
jegyeket tartalmazó játék. A szabályok ismretének átadása, azok alkalmazásának
megkövetelése. A játék során el kell érni azt, hogy az elsajátított támadási és
védekezési megoldások alkalmazásra kerüljenek. A térbeli tájékozódás
elősegítése és fejlesztése.
Követelmény
- Sportjátékokban alakuljon ki az elővételező képesség a lassú és közepes
tempóban érkező labdák esetében. A tanulók érzékeljék az érkező labda
sebességét és ahhoz igazítsák mozgásukat. A csapatjátékban mutatkozzon meg az
önzetlenség.
- A tanulók birtokoljanak olyan elemi játékkészségeket, amelyek alkalmassá teszik
őket a többiekkel való együtt játszásra.
Tartalom
- Labdarúgás:
- belső és külső csűdrugás
- fejelés a homlok középső részével
- toppolás belsővel
- a cselezés és a szerelés alapjai
- a védekezés és a támadás alapjai
- labdakezelési gyakorlatok
- Kézilabda:
- egykezes felső átadás, felugrásos lövés
- labdavezetések
- lövő csel
- egyszerűbb támadási variációk
- a területvédekezés alapelemei (6:0 védekezés)
- résekre helyezkedés
- betörés, átlövés, bejátszás
- Kosárlabda:
- alapmozgások
- egyéni védekezés
- labdavezetési gyakorlatok
- fektetett dobás mindkét oldalra labdavezetésből
- megállás, megindulás, sarkazás ismétlése
- egy- és kétkezes átadások helyben és mozgás közben
- ötletjáték
- Röplabda:
- alsó egyenes nyitás
- kosárérintés
- alkarérintés
- zsinórlabda röplabdás feladatokkal
- felső egyenes nyitás
Tánc
Szerkezet: párhuzamos
Cél
Koordinációs képesség, ritmusérzék-fejlesztés. Egyszerű táncos alapformák
elsajátítása.
Követelmény
A tanulók legyenek képesek egyszerű lépéskombinációkat egyénileg és párosan
végrehajtani Ismerjenek különböző népi játékokat.
Tartalom
- egyszerű kar- és lábmozgások
- lépések
- dobbantások
- forgások
- mondókák ritmizálása egyenletes járás mellett
- egyensúly és ritmusgyakorlatok
Egyéb sportok
Szerkezet: párhuzamos
Cél
A mozgásműveltség bővítése. A sport, a mozgás népszerűsítése.
Követelmény
A tanulók ismerjék az újonnan tanított sportágak, sportjátékok lényegét és
szabályait, rendelkezzenek a játékhoz szükséges legfontosabb alaptechnikákkal a
jártasság szintjén és a játék folyamán próbálják meg alkalmazni is azokat.
Rendszeresen folytassanak szabadtéri sporttevékenységeket. Értsék meg a tanulók,
hogz a küzdősportok nem az agresszió eszközei. Sajátítsanak el néhány önvédelmi
fogást.
Tartalom
Főleg a szabadban űzhető sportok (pl. evezés, kajak, méta, kerékpározás stb.)
valamint küzdősportokkal (birkózás, cselgáncs) és más termi sportokkal (pl.
asztalitenisz, tollaslabda, görkorcsolya).
Könnyített és gyógytestnevelés
Szerkezet: párhuzamos
Cél
A gyógytestnevelésre beosztott tanulók bekapcsolása az órai munkába ügyelve
arra, hogy az ellenjavallt feladatok helyett egyénre szabott gyógytorna gyakorlatokat
végezzenek.
Követelmény
Sajátítsák el a tanulók azokat a tantervi részeket, amelyek számukra nem
ellenjavalltak. Fokozatosan szokjanak hozzá, hogy a testnevelési órán azon gyakorlatok
esetében, amelyeket nem végezhetnek, önállóan gyakorolják a számukra előírt
gyógytorna feladatokat.
Tartalom
Megegyezik az előző osztályoknál felsoroltakkal, valamint bővül az egyéni
gyógytorna feladatokkal és a légzést szabályozó gyakorlatokkal.
Testnevelés 8
Szerkezet: soros
Részei
- Gimnasztika
- Torna
- Atlétika
- Sportjátékok
- Egyéb sportok
- Könnyített és gyógytestnevelés
Óraszám
Iskolai: 3 óra/hét+ sportválasztás
Cél
- Széleskörű koordinációs és kondícionális képességfejlesztés a sportági
mozgásanyag segítségével.
- A teljesítmény jelentős fejlesztése az atlétikai számok esetében.
- A sportjátékok során alakuljon ki a csapatjáték, mely becsületességen alapuljon.
- A természetes mozgásigény fokozása újabb sportok bevezetésével.
- A mozgások tanulásánál és az alkalmazásnál is kapjon egyre nagyobb teret a
tudatosság, ennek jegyében hajtsák végre a kellemetlen érzést, nagyobb fizikai
terhelést okozó feladatokat is.
- Alakuljon ki a kéz és a kar izmaiban illetve az egész testtel kapcsolatban a
finomkoordináció.
Követelmény
- A tanulók tudatosan vegyenek részt egészséges testi fejlesztésükben.
- A tanulók hajtsák végre minél jobban a tanult technikákat, ezért fejlesszék
alapképességeiket. Az eddig megtanult alapelemekre és azok tanulása során szerzett
bátorságra és önbizalomra építve legyenek képesek bonyolultabb mozgásformák
kialakítására is.
- Jelentős teljesítményjavulás mutatkozzon mérhető eredményeikben (pl. futás).
- A tornában tanult elemekből legyenek képesek összefüggő gyakorlatot végrehajtani.
Az izületi mozgékonyságot tartsák meg a már kialakult szinten.
- Fejlődjön tovább játékkészségük a sportjátékok terén. Ismerjék és
alkalmazzák a tanult szerepköröket.
- Javuljon kondíciójuk az úszásban.
- Ismerjék és alkalmazzák a képességeik fejlesztésére szolgáló eljárásokat.
- Jellemezze a tanulókat motorikus cselekvési biztonság, életvitelükbe épüljön be
a rendszeres fizikai aktivitás.
- A könnyített testnevelésre és a gyógytornára szorulók készüljenek fel az
iskolán kívüli önálló gyakorlatozásra.
- Rendelkezzenek a felhasznált mozgásanyaggal kapcsolatban lévő aktív szaknyelvi
szókinccsel.
Tartalom
- Gimnasztika
- Torna
- Atlétika
- Sportjátékok
- Egyéb sportok
- Könnyített és gyógytestnevelés
- Mint az előző osztályoknál
Gimnasztika
Szerkezet: párhuzamos
Cél
Széleskörű képességfejlesztés. Általános és célirányos erősítés,
lazítás. A tanulók megfelelő bemelegítése.
Követelmény
- A tanulók ismerjék a szaknyelvet, és tudják azt maguk is alkalmazni. Szervezetük
erősödjön és fejlődjön a kívánt mértékig, mely a sportágak technikai
oktatásához elengedhetetlen.
- Tudjanak önállóan, 8-10 gyakorlattal bemelegíteni.
Tartalom
Erősítő, nyújtó, lazító hatású dinamikus és statikus szabad-, páros-,
kéziszer- és szergyakorlat helyben és mozgás közben végrehajtva.
Torna
Szerkezet: párhuzamos
Cél
A koruknak megfelelő maximális erőfejlsztés, izületi mozgékonyság növelés,
melynek eredménye mutatkozzon meg a gyakorlatok bemutatása során. A ritmus és a
térbeli tájékozódási képességek további fejlesztése. A test biztonságos uralma
labilis mozgáshelyzetekben.
Követelmény
Talajtornában tudjanak bemutatni legalább 3-4 elemből álló folyamatos
gyakorlatsort. Fedezzék fel a mechanikában tanultak érvényességét a feladatok
megoldása közben. Az egyes szereken tanult elemeket sajátítsák el készségszinten.
Legyenek képesek összehangolni a zenét a mozgás ritmusával (RSG).
Tartalom
- Lányok:
- Talaj:
- a tanult elemekből gyakorlatsor összeállítása
- Gerenda:
- tarkóállás
- mérlegállás
- fordulatok állásban és guggolásban
- lábujjon járások
- néhány futólépés
- felugrás mellső oldalállásból
- leugrás, függőleges repülés különböző feladatokkal
- az eddig tanult elemekből rövid gyakorlatsor
- Ugrás
- 3-4 részes ugrószekrényen guruló átfordulás
- átguggolás
- felguggolás, kiterpesztés
- RSG:
- kötéllel végzett feladatok
- járások, szökdelések, ugrások
- Fiúk:
- Talaj:
- gyakorlatsor összeállítása a tanult elemekből
- Gyűrű:
- lendület hátra támaszba
- billenés hajlított és nyújtott karú támaszba
- lendület előre hajlított és nyújtott támaszba
- kelepfellendülés támaszba, kelepforgás előre
- lebegő függésből leterpesztés előre
- Ugrás
- 3-4 részes ugrószekrényen guruló átfordulás
- átguggolás
- felguggolás, kiterpesztés
Atlétika
Szerkezet: párhuzamos
Cél
Mutatkozzon jelentős teljesítménz növekedés az atlétikai anyagrészekben. Legyen
összsehasonlítás egymás között, az osztályon belül és országos viszonylatban is.
Követelmény
- Javuljon futótechnikájuk a vágta és a tartós futás esetében és ez mutatkozzon
meg eredményeikben is.
- Fejlődjön ugró- és dobóteljesítménzük az előző évekhez képest.
- Legyenek képesek folyamatosan futni, fiúk: 12-14 percig lányok:10-12 percig.
- Helzből távolugrásban érjenek el, fiúk: 200-220 cm-t, lányok: 180-210 cm-t.
- Tömöttlabda dobásban érjék el, fiúk (3 kg) 7-8 m-t, lányok: (2 kg) 6,5-7,5 m-t.
- A tanulók munkája váljék egyre inkább eredménycentrikussá.
- Figyeljenek a technika minél pontosabb végrehajtására.
Tartalom
- Rajt
- Futás:
- futóiskola
- váltófutás
- rövid és hosszú-távú futások
- Ugrás:
- ugróiskola
- flop magasugrás
- guggoló távolugrás
- ollózó távolugrás
- Dobás:
- dobóiskola
- kislabda hajítás ötös lépésritmussal
- súlylökés oldalfelállásból keresztlépéssel
- súlylökés oldalfelállásból becsúszással
Sportjátékok
Szerkezet: párhuzamos
Cél
A színvonalasabb játék kialakítása. A szabályismeret gyakorlati alkalmazása
játékvezetés közben.
Követelmény
- A tanulók a technika javításához tudatosan fejlesszék alapképességeiket.
Alakuljon ki a végtagokban, illetve az egész testtel kapcsolatban a megfelelő
finomkoordináció.
- Tudják szem előtt tartani a csapatérdeket egyéni érdekeikkel szemben a játékok
során.
- Ismerjék a játékszabályokat és az ezekkel kapcsolatos technikai szerepköröket.
- Vezessenek önállóan mérkőzést osztálytársaik számára.
- Legyenek képesek a legáltalánosabb támadási megoldások végrehajtására, mint az
üres helyzetekben gólt, kosarat, pontot szerezni, kettő egy elleni helyzetet megoldani,
védekezésben a legfontosabb helyezkedési megoldásokat érvényesíteni.
Tartalom
- Labdarúgás:
- felpattanó labda rúgása teljes csűddel
- fejelés
- átvételek belsővel és mellel
- labdavezetés
- célbarúgás
- testcselek
- megelőző szerelés
- hátvédek helyezkedése
- támadójátékosok helyezkedése
- a tanult mozgásformákhoz kapcsolódó szabályok
- Kézilabda:
- labdakezelési feladatok
- a labda birtokbavétele és továbbítása mozgás közben
- kapuralövés talajról keresztlépéssel, beszökkenéssel, sasszéval
- kapuralövés felurásból és beugrásból
- támadó lábmunka
- kapustechnika
- területvédekezés
- gyorsindítás
- Kosárlabda:
- egyéni védekezés
- a védekező lábmunka csiszolása
- védőtől való elszakadás
- induló-, átadási- és dobócselek
- iram- és irányváltoztatások
- rövid és hosszú indulások
- tempódobás előkészítése
- 1:1 elleni játék
- cicajáték (2:1)
- ötletjáték
- Röplabda:
- felső egyenes nyitás
- kosárérintés
- alkarérintés
- játékelemek gyakorlása (1:1 ,2:2 ,3:3)
Tánc
Szerkezet: párhuzamos
Cél
Koordinációs képesség, ritmusérzék-fejlesztés. Egyszerű táncos alapformák
elsajátítása.
Követelmény
A tanulók legyenek képesek egyszerű ritmusképletek visszaadása tapssal vagy
dobogással.Egy tánc alaplépéseinek szabad előadása, a tanult motívumok előadása.
Tartalom
- ritmusgyakorlatok
- negyedes járás
- nyolcados járás
- régi típusú táncok
- ugrósok
- karikázó
- eszközös táncok
- csárdás
Egyéb sportok
Szerkezet: párhuzamos
Cél
Előkészítés a későbbi rendszeres sportolásra.
Követelmény
A tanulók szerezzenek minél bővebb információkat a szabadidő sportolással teli
eltöltésére. Alakuljon ki bennük a rendszeres mozgás iránti igény.
Tartalom
Megegyezik az előző osztályokban felsoroltakkal, bővül a következőkkel:
- síelés
- kenuzás
- tollaslabda
- táncos mozgásformák
- görkorcsolyázás
- háromtusa
Könnyített és gyógytestnevelés
Szerkezet: párhuzamos
Cél
Megegyezik az előző osztályban leírtakkal.
Követelmény
Váljék az érintett tanulókban egyre tudatosabbá az önállóság és
önellenőrzés folyamata a tanórák során. Az egészsége stanulók az alkalmazott
gyakorlatok során tegyenek szert helyes testtartásra és légzésre, mozgásukat tudják
korrigálni.
Tartalom
Megegyezik a hetedik osztályban leírtakkal.
Testnevelés 9
Szerkezet: párhuzamos
Rendszere
Belép a rendszerbe a kötelezőség mellett a választhatóság elve: minden tanuló
olyan tevékenységformát illetve a képzésnek azt a szintjét választhatja, amely
adottságainak, képességeinek, motivációjának leginkább megfelel. Ebből adódóan a
külső, egyesületben sportolók tevékenysége azonos értékkel bír az iskolában
végzett gyakorlási formákkal, egyúttal kiválthatja azt.
Részei
- Úszás
- Röplabda
- Kosárlabda
- Asztalitenisz
- Aerobic
- Tánc
- Görkorcsolya, korcsolya
- Könnyített és gyógytestnevelés
Óraszám
Iskolai: 2 alkalom sportválasztás
Cél
- A nevelőiskola képzésének alapjaként a készség, a képességfejlesztés az
elsőrendű cél, viszonylag állandó csoportban, ami a közösségi együttlétek egyik
megjelenési formája lenne, oly módon történő együttdolgozással, hogy közben az
egyes tanuló eltérő adottságaihoz alkalmazkodó, differenciált tevékenységformát
végez.
- A keringési és a légzési rendszer további fejlesztése, a korosztálynak megfelelő
szint elérése és megtartása.
- Erőteljes kondícionális képzés a maximális és gyorsasági erő valamint az
állóképesség terén.
- Mutatkozzon jelentős eredményjavulás a teljesítményekben. Az órán alkalmazott
mozgáscselekvés legyen hatékony és eredményes.
- A tanulók mozgásigényének megfelelő szintű kielégítése.
- Magasabb fokú erkölcsi normák kialakítása.
- A rendszeres sportolás elérése.
Követelmény
- A tanulók ismerjék fel a a sportolásnak az egészséges életmódban betöltött
szerpét, és ennek érdekében rendszeresen folytassanak testedzést.
- Javuljon teljesítményük a korábbi évekhez képest. Tudjanak összefüggő
gyakorlatsorokat végrehajtani, önálló gyakorlatokat összeállítani és bemutatni.
- Bővüljön sportjáték ismeretük és tudják a választott sportjátékot
elfogadható szinten játszani.
- Erősödjönn vízbiztonságuk. Ismerjék a négy úszásnemet, ebből kettőt készség
szinten tudjanak alkalmazni.
- Fejlődjön az önkarbantartás, különösen a nem teljesen egészséges tanulók
esetében.
- A tanulók tudatosan legyenek képesekek a bonyolultabb mozgások megtanulására,
illetve viszonylag gyorsan tudjanak összekapcsolni a már megtanult mozgáselemeket.
- A sportjátékokban szerezzék meg az egyes taktikai szerepkörökhöz tartozó
technikai tudást is.
- Aktívan vegyenek részt a játékokban, az érkező labdának megfelelően mozogjanak a
pályán.
Értékelés
Értékelés: Gyakorlati bemutatással, egyéni teljesítmény alapján.
Feltételek
tornaterem, uszoda, Görzenál, jégpálya, kondicionáló terem
Gimnasztika
Szerkezet: párhuzamos
Cél
- Megfelelő előkészítés az órára.
- Önállóságra nevelés.
- A sportági anyagokhoz szükséges erőfejlesztés.
- Az izületi mozgékonyság optimális szintű fejlesztése.
Követelmény
A tanulók tudjanak önállóan összeállítani rövid bemelegítő jellegű
gyakorlatsorokat és azokat hajtsák is végre.
Tartalom
Erősítő, nyújtó, lazító hatású dinamikus és statikus szabad-, páros-,
kéziszer- és szergyakorlat helyben és mozgás közben végrehajtva.
Sportjátékok
Szerkezet: párhuzamos
Cél
A sportjátékok színvonalának emelése érdekében a sportági technika újabb
bővítése.
Követelmény
- Legyenek felkészülve arra, hogy a választott sportjátékban a szabályok adta
lehetőségek között játsszanak.
- Ismerjék a játék versenyszabályait.
- A tanulók szerezzék meg a sportjátékban az egyes taktikai szerepkörökhöz tartozó
technikai tudást.
- Aktívan vegyenek részt a játékban, az érkező labdának megfelelően mozogjanak.
Tartalom
- Labdarúgás:
- teljes csűdrúgás
- fejelés a homlok oldalsó részével
- átvétel toppolással, fejjel, mellel
- labdavezetés
- átlépős csel, lövő csel
- szabályos ütközés
- a védő cseles mozgásai
- a középpályások helyezkedése
- helyezkedés üres helyre
- a kapura rúgás és a fejelés taktikája
- Kosárlabda:
- védekező lábmunka csiszolása
- kéz és lábmunka összehangolása
- tempódobás
- egy és kétkezes átadások váltakozó magasságban, pattintott átadás helyben és
mozgás közben
- labdavezetés közben lépéskombinációk, lepörgés,
- 2:2, 3:3 elleni játék
- háromszögellések
- "add és fuss" játék
- páros és hármas helycserék
- elzárások és leválások
- Röplabda:
- egyes és csoportos sánc
- kosárérintés elfordulással, feladás
- egyenes ütés
- helyezkedés a pályán
- nyitásfogadás, csillag alakzat
Tánc, aerobic
Szerkezet: párhuzamos
Cél
Megegyezik az előző osztályban leírtakkal.
Követelmény
Ismerjék föl a híres történelmi táncokat, néhánynak az alaplépését tudják
bemutatni. Legyenek képesek zenére egyszerű koreográfiát készíteni. Legyenek
képesek 30-40 perces, a különböző izomcsoportokat erősítő, nyújtó, lazító
mozgássor folyamatos végrehajtására.
Tartalom
- improvizációs gyakorlatok
- menüett
- keringő
- polka
Úszás
Szerkezet: párhuzamos
Cél
Fizikai képességfejlesztés. Az úszni tudás legyen olyan szinten, hogy
életbiztonságot adjon mind uszodai, mind nyílt vízi helyzetekben.
Követelmény
- Jelentős fejlődés mutatkozzon az úszóerő és állóképesség területén mind a
két úszásnemben. Tudjanak alkalmazkodni az úszás adta monotóniához. Tudjanak
tájékozódni a vízben.
- Rendszeresen ússzanak szabadidejükben is. Legyenek képesek folyamatosan úszni
800-1000-1200 m-t.
Tartalom
- Mell-, gyors- és hátúszás kar- és lábmunkájának könnyített és nehezített
körülmények közötti gyakorlása.
- A légzéstechnika további csiszolása.
Egyéb sportok
Szerkezet: párhuzamos
Cél
A tanár adjon a tanulóknak útmutatást arra vonatkozóan, melyek azok a sportok,
amelyek megfelelnek a koruknak és a nemüknek.
Követelmény
A tanulók válasszanak érdeklődésüknek megfelelően az ismertetett sportokból
olyanokat, amelyek az iskolaidő után is szívesen végeznek.
Tartalom
- Asztalitenisz
- Görkorcsolya
- Korcsolya, sízés
- Gördeszka
Könnyített és gyógytestnevelés
Szerkezet: párhuzamos
Cél
Megegyezik az előző osztályokban leírtakkal.
Követelmény
- Az eddig elsajátítottakra alapozva a tanulók egyéni gyakorlataikat pontosan hajtsák
végre, a korosztálynak és az állapotuknak megfelelő szériaszámmal és speciális
szerekkel.
- Erősödjön a deformitás kompenzálását segítő izomfűző.
- Készüljenek fel az otthoni önkarbantartásra.
Tartalom
Szériaszám emeléssel megegyezik az előző osztályoknál leírtakkal.
Testnevelés 10
Szerkezet: soros
Részei
- Úszás
- Röplabda
- Kosárlabda
- Asztalitenisz
- Aerobic
- Tánc
- Görkorcsolya, korcsolya
- Könnyített és gyógytestnevelés
Óraszám
Iskolai: 2 alkalom/ hét sportválasztás
Cél
- A sportági taktikai alapok lerakása. Intenzív erő- és állóképességfejlesztés.
A tudatos mozgástanulásra és alkalmazásra való törekvés.
- A tanulók válasszanak sportágakat, melyekkel órán kivül is szivesen foglalkoznak.
A választásban értékeljék az egyes sportágak rekreációs, egészségvédelmi és
megelőzési értékét is.
Követelmény
- A tanulók tudatosan vegyenek részt egészséges testi fejlesztésükben.
- A tanulók kreatívan kapcsolják össze az egyes mozgásokat alkalmazásuk közben,
vegyék észre az egyes mozgások főbb jellemzőit és ennek megfelelően alakítsanak ki
harmónikus, illetve hasznos elemkapcsolatokat.
- Ismerjék és alkalmazzák a képességeik fejlesztését szolgáló eljárásokat.
- Fokozott mértékben fejlődjön maximális erejük, erőállóképességük. Ugyancsak
mutassanak fejlődést az aerob állóképesség és a gyorsaság tekintetében is.
- Izületi mozgékonyságukat tartsák meg a már kialakult szinten.
- Labilis egyensúlyi helyzetekben is növekvő biztonsággal uralják testüket.
- Sajátítsák el az alapvető taktikai elemeket a választott sportjátékban. Az
érdeklődésüknek megfelelően kiválasztott sportágakkal foglalkozzanak intenzívebben
(lehetőleg az órán kívüli időben is).
- Életvitelükben jelentkezzen a rendszeres fizikai aktivitás.
Értékelés
Értékelés: Gyakorlati bemutatással.
Feltételek
tornaterem, uszoda, jégpálya, Görzenál
Gimnasztika
Szerkezet: párhuzamos
Cél
Az órai munkára történő felkészítés. Önálló gyakorlattervezés.
Követelmény
- A tanulóknak legyen aktív szaknyelvi szókincsük.
- Végezzenek önállóan is előkészítő gyakorlatokat és ismerjék azok hatásait.
Tartalom
- Az előkészítő szabad-, páros-, kéziszer- és szergyakorlatok teljes kőre.
- Megjelenik a homokzsák, mint új kéziszer, a lányoknál a zenés gimnasztika és az
aerobic.
Sportjátékok
Szerkezet: párhuzamos
Cél
- A technikai és a taktikai ismeretanyag bővítése.
- A sportjátékok jellegéből adódóan fellépő játékigény lehetőség szerinti
maximális kielégítése.
Követelmény
- A tanulók ismerjék és tudják alkalmazni a tanult játék elemeket olyan szinten,
hogy azokat képesek legyenek törésmentesen beépíteni a játék menetébe.
- A választott sportjátékban legyenek képesek a legfontosabb támadási és
védekezési megoldások végrehajtására.
- Bővüljön szabályismeretük és következetesen tartsák is be azokat a játékok
folyamán.
Tartalom
- Labdarúgás:
- kapásrúgások
- fejelések mozgásból
- labdalevétel a levegőben és mellel
- szlalom-labdavezetés különböző, rúgásformákkal
- a kapus helyezkedése
- váltások a védelemben
- a labdaátvétel technikája
- ütközések a labda megszerzéséért
Kosárlabda:
- a fektetett és a tempódobás gyakorlása
- horogdobás
- alsó dobások labdapörgetéssel
- területvédekezés
- zóna formák
- kitámadás, letámadás emberfogással és zónában
- rohanós, indításos támadások, szabadjáték, mozgó-, forgórendszer
- Röplabda:
- az érintések különböző formái
- gurulások
- helycserék az első sorban
- a sarkos védekezési rendszer
- feladások különböző helyekről (első sor, hátsó sor stb.)
- hátsós védekezési rendszer
Tánc, aerobic
Szerkezet: párhuzamos
Cél
Megegyezik az előző osztályban leírtakkal.
Követelmény
Ismerjék a XX. század tánc- és mozgásművészetét. Közülük hármat tudjank
bemutatni. Legyenek képesek aerobic gyakorlat végrehajtására.
Tartalom
- XX. századi táncok alaplépései
- charleston
- angol keringő
- twist
- rock and roll
- rumba
- aerobic
Úszás
Szerkezet: párhuzamos
Cél
Megegyezik az előző osztályban leírtakkal.
Követelmény
A tanulók úszását jellemezze a finomkoordináció, megfelelő mozgásritmus,
gazdaságos erőközlés képessége. Legyenek képesek 1000-2000 m biztonságos
leúszására két-három úszásnemben.
Tartalom
- Megegyezik az előző osztályban leírtakkal
- légzéstechnika csiszolása
- vízből mentés
Egyéb sportok
Szerkezet: párhuzamos
Cél
A sportági tudásanyag bővítése. Váljék igénnyé a tanulók számára a
rendszeres sporttevékenység.
Követelmény
A tanulók sportoljanak rendszeresen a szabadidejükben és használják fel a tanult
sportokat a szabadidő aktív eltöltésében. Pl. a sportjátékokat, úszást,
atlétikát, aerobicot.
Tartalom
- A már korábban megismert sportok, valamint:
- sízés, korcsolya
- gördeszkázás, görkorcsolya, görhoki
- az órán tanult és gyakorolt mozgások, sportok, pl. futás,
- aerobic, sportjátékok
Könnyített és gyógytestnevelés
Szerkezet: párhuzamos
Cél
Megegyezik a korábban leírtakkal.
Követelmény
A tanulók készség szinten sajátítsák el a deformitásuknak megfelelő
úszástechnikát. A rendszeres úszás hatására fejlődjön állóképességük.
Épüljön be életmódjukba az iskolán kívüli rendszeres önálló gyakorlás.
Tartalom
Megegyezik az előző osztálynál leírtakkal.
Testnevelés 11-12
Szerkezet: soros
Óraszám
Iskolai: 1alkalom / hét sportválasztás
Megjegyzés
Az utolsó két évfolyam együtt kerül tárgyalásra, mert a továbbiakban a nemzeti
alaptanterv sem ad meg kötelező tananyagot. Már nincs szükség új anyagrészek
oktatására. Az elmúlt 10 év alatt lehetőség nyílott nagyon sok sportág alapjainak
biztos elsajátítására. Megfelelő mértékben bővült a tanulók sportokkal
kapcsolatos ismerete is. Ezért nincs szükség az utolsó két évben részletesen
lebontani a tananyagot különböző sportági témákra, hiszen új anyaggal nem bővül,
a már eddig tanultakat alkalmazza mind szintentartás, mind kondícionális képzés,
mind a sport iránti igények kielégítésében.
Cél
- Az egészséges életmód elméleti és gyakorlati teendőinek megismertetése. Pl. az
egészséges testsúly, étkezés, pulzusszám, a nemnek és a kornak megfelelő
sporttevékenység.
- Tudatos, önálló mozgástevékenységre nevelés. A már megtanultmozgásos elemek
szintentartása, az egyéni teljesítmények javítása.
- Megfelelő szintű felkészítés a záróvizsgára és azokra a főiskolákra,
egyetemekre, ahol a testnevelés és a sport felvételi tárgyként szerepelnek.
- Legyen lehetőség arra, hogy a tanulók fakultatívan több órában tanulhassák,
gyakorolhassák a testnevelés és sport gyakorlati és elméleti anyagát.
- Alap sportszervezői feladatok megismertetése az érdeklődő tanulókkal
Követelmény
- A tanulók értsék meg, miért fontos a rendszeres sportolás az egészség
megőrzésében, és éljenek is ennek megfelelően.
- Válasszanak maguknak legalább egy sportágat, amivel majd az iskola elhagyása után
is szívesen és rendszeresn foglalkoznak. Legyenek tisztában azzal, hogyan is kell
felépíteni egy sporttevékenységet (pl. tudják mikor és miért kell bemelegítést
végezni).
- Javítsák egyéni teljesítményüket, tudatosan fejlesszék képességeiket és
mindezek érdekében jellemükben is alakítsanak ki olyan pozitív tulajdonságokat,
amelyek mindezek eléréséhez segítséget adnak (pl. kitartás, akaraterő).
- Legyenek képesek az önellenőrzésre, pl. tudják meddig mehetnek el saját testük
erősítésében, lazításában, tudjanak pulzust számolni mind nyugalmi helyzetben,
mind terhelés után és abból legyenek képesek következtetéseket levonni
kondícionális állapotukra, illetve a terhelés milyenségére vonatkozóan.
- A tanulók a vizsgakövetelményekben és a felvételi anyagokban szereplő
sportágakban, testgyakorlatokban minimum a jártasság, de még inkább a készség
szintjére jussanak el.
- Legyenek tisztában a tanult sportok szabályaival és tudják azokat alkalmazni
sportolás közben
- Kondícionális és koordinációs képességük legyen a vizsga-követelményeknek
megfelelő.
- Csapatjátékokban tudjanak megfelelően és eredményesen együttműködni társaikkal.
- A sportszervezés iránt érdeklődő tanulók tudjanak önállóan sportversenyeket,
sport délutánokat rendezni, játékot vezetniismerjék a jegyzőkönyvek vezetését, a
sportszerek össze-szerelését, szakszerű elpakolását. Tudjanak tanuló társaikkal
igazságosan és sportszerűen bánni.
Tartalom
Témák: Megegyezik a korábban leírtakkal, abból is a tanulók érdeklődésének,
képességeinek megfelelően válogatva.
- a mozgásos tevékenységeket elősegítő gimnasztika, zenés torna, aerobic
- sportjátékok:
- kosárlabda, röplabda, labdarúgás
- az egyéb sportoknál felsorolt labdás és más szerekkel
- végzett csapatjátékok, pl. méta, freesbee
- a testnevelési játékok keretében csapatban végzett sportjátékok
- az atlétika mozgásanyaga, akár önállóan, akár más sportokban megjelenítve, pl.
kocogás, tájékozódási futás, triatlon
- úszás
- tánc, mint a kulturált időtöltés egyik lehetősége, készülődés a szalagavató
táncaira
- torna, mely inkább kondícionáló jellegű, zenés kéziszergyakorlatok, verseny
aerobic, erősítőgépekkel végzett feladatok, táncos mozgásformák gyakorlatsorok
- sportszervezésben házibajnokságok és osztály bajnokságok szervezése, vezetése
Értékelés
Értékelés: gyakorlati ellenőrzéssel.
Feltételek
tornaterem, uszoda, korcsolyapálya, Görzenál, kondicionálóterem
A testnevelés értékelési
rendszere
1. Órai részvétel
50%-ig |
0 pont a kiindulás |
51-60%-ig |
2 pont a kiindulás |
61-70%-ig |
3 pont a kiindulás |
71-80%-ig |
4 pont a kiindulás |
81%-tól |
5 pont a kiindulás |
2. Órai munka, az órán való aktivitás
3. Egyéni fejlődés
Honnan indult, hová jutott el önmagához képest, ezt mennyi munkával érte el.
Külső sportolás
- Heti két edzés (legalább) + versenyzés
- Egyéni elbírálás alapján (patrónus + testnevelő)
- Gyógytestnevelés (heti két alkalom)
Pontozás
- 0-5 pontig: a fentiek egyénenkénti figyelembevételével
- 6 pont: - ha iskolán belül kétféle sportfoglalkozás összes feltételének megfelel
- ha külső sport mellett valamelyik iskolai sportfoglalkozáson is teljesíti a
követelményeket
- ha a választott iskolai sportág csapattagjaként rendszeresen részt vesz a Budapesti
Középiskolai versenyeken vagy Kerületi Bajnokságokon
Készítette: Mitcsenkov Andrásné, Alternatív Közgazdasági
Gimnázium