A kiadványok csoportosítása
Plakát – Rendkívül fontos marketing elem, egy vállalkozás (rendezvény,…)
sikere, bukása múlhat rajta. Jellemzők: tömör kompozíció, kevés de
informatív szöveg, főleg képi információk, ötletgazdagság, áttekinthető.
- Szedett plakát – Illusztráció nélküli. Fontos a betűtípusok, méretek,
szövegtagolás, szövegcsoportok megválasztása, aránya.
- Illusztrációval ellátott plakát
- Színes plakát – kevés szöveg, vagy nincs.
Újsághirdetés – Illeszkedjen az oldal vagy az oldalpár harmóniájába.
Előnyös 1 szöveg és 1 kiemelő betűtípus használata. A szöveg és a
keret közti üres hely minél nagyobb legyen. A fontos részek legyenek
kiemelve kontraszt alkalmazásával (nagyság, fekete-fehér,…)
Szórólap – Előnye: személyesebb jellegű, mint a plakát, akihez
eljut egy pillantást mindenképpen vet rá. Cél: felkelteni a figyelmet, hogy
el is olvassa. Több szöveges információt tartalmaz, mint a plakát.
Névjegy – Funkciója: bemutatkozás, információnyújtás,
napjainkban hirdetés is. Általános mérete: 90*50 mm. Tanácsok:
- Az összetartozó elemek egymás közelébe kerüljenek
- Az olvasó ott kezdi olvasni, ahol a legnagyobb, legvastagabb a betűméret,
ettől a ponttól ne legyenek sok irányban a szövegek.
- Csak fontos információ legyen rajta, túlzsúfolni nem jó (célirányos
legyen)
Meghívó – megjelenésében tükrözze a tartalmat: betűtípusában,
a papír színében, formátumában. A mondanivaló legyen tömör és informatív.
A fontos információ legyen olvasható, ne ez jelenjen meg dekoratív elemként.
Céges dokumentumcsalád – részei lehetnek: fax papír, névjegy, boríték,
levélpapír,… Mindegyiken legyen ismétlődő elem, általában a céglogó.
Cégpapír esetén fejlécben lehet logó, cégnév, tel, fax, cím, e-mail… Többféle
céges papír is készíthető attól függően, hogy kinek küldik (lehet rajta
még adószám, bankszámlaszám hivatalos ügyekhez, vagy csak logó, név és
tel. körlevelekhez).
Könyv