A Gazdasági Minisztérium idén felhívta a vállalkozó kedvű munkavállalókat, hogy májusban legalább 10 alkalommal menjenek munkába kerékpárral. Az AKG "Ez a csapat cshapat" nevű konfraternitása Gyulai Bence is részt vett a kezdeményezésben, az összesített eredményeket itt olvashatod: Össz. kilométer: 484 km megspórolt benzin kb 15000 forint A követelményeket teljesítők nyereményjátékban vesznek részt, de hát itt nem ez a lényeg! (azért lásd az eredmény bal oldalt) Reméljük az akcióban jövőre is minél többen részt vesznek, valamint sor kerül -lehetőleg minél globálisabb szinten- a diákság bevonására is.
|
||||
-Érvek és ellenérvek:
-Miért járok biciklivel dolgozni?
-Hasznos tanácsok kezdőknek és újrakezdőknek !!! |
||||
Érvek és ellenérvek szkeptikusoknak, avagy Tíz kifogás, hogy miért ne biciklizzünk 5. "A bringázás sok időbe kerül." 8. "A kerékpárral nem biztonságos a hazaút." 9. "Bringával? Na, neee…"
Miért járok biciklivel dolgozni? Mert...
Hasznos tanácsok kezdőknek és újrakezdőknek - Milyen kerékpár alkalmas munkába járásra? A munkába járós kerékpár lehet mountain bike, városi bringa, országúti (verseny) bicikli, vagy összecsukható. A lényeg az, hogy kibírja az utat a lakás és a munkahely között. Ezért, mielőtt elindulnál, mindenképp nézesd át szervizben a gépet, mert amíg néhány óra késés egy hétvégi túrán valamiféle műszaki hiba miatt csak bosszantó, addig ugyanez a munkahelyeden már problémát okozhat. Mindenképp ellenőrizd a fékeket, a gumik állapotát, a lánckerekek és a lánc állapotát. Nézd át, nem lötyög-e valami. Ha minden rendben, jön a legfontosabb rész, ellenőrizd a világítást. A kerékpárra nem csak a KRESZ szerint kell előre fehér vagy sárga, hátulra pedig piros lámpa, hanem a józan ész törvényei szerint is. Ha nem lötyög, zörög, nyikorog semmi és sötétben is jól látszol, indulhat a tekerés a munkába. - Hogyan öltözzek bringázáshoz? Mondhatjuk, hogy az alapszabály az, hogy évszaktól függetlenül egy réteggel kevesebbet viseljünk, mint ha busszal vagy gyalog indulnánk. Ez télen, ősszel és tavasszal egy pulóver elhagyását jelenti, nyáron pedig, amikor egy szál pólóban mennénk, válasszunk olyat, ami gyorsan szárad, és elvezeti a testről a nedvességet. Ilyenek például a bringás mezek. Mindettől függetlenül, lesznek napok, amikor sietősebbre vesszük, amikor is óhatatlanul meg fogunk izzadni. Erre az esetre legyen nálunk váltóruha, legjobb persze, ha a munkahelyünkre érkezésünkkor lehetőségünk van tisztálkodásra, zuhanyozásra, kényelmes átöltözésre. Emellett használjunk izzadásgátló termékeket. Mindenképp kerüljük a bő szárú, lógós nadrágokat, de ugyanígy kényelmetlen kerékpározni hosszú szoknyában és nagyon rövidben is. Esős időben több lehetőségünk is van: legyen nálunk esőkabát, lehetőleg olyan anyagból, ami amellett, hogy vízálló, a testpárát képes átereszteni. Nagyobb zivatarban vagy hosszan tartó eső esetén hasznos lehet egy, a dzsekiéhez hasonló anyagból készült esőnadrág is. Így szinte száz százalékban ki tudjuk zárni a nedvességet. - Mielőtt elindulunk, tervezzük meg az útvonalat. Ehhez szerencsére már igen jó lehetőségek vannak: Interneten a www.utvonalterv.hu honlapon online tervezhetjük meg az utat, de minden évben készül Budapestről ingyenesen terjesztett kerékpáros térkép, valamint ez évben jelent meg a sokkal részletesebb Budapest Kerékpáratlasz, mely szintén rengeteg ajánlott útvonalat tartalmaz, és természetesen az összes kerékpárutat is. A Budapest Kerékpáratlasz megrendelhető a Bringaút honlapon, akár kiszállítással is. 2790 Ft /darab áron. Részleteket itt olvashatsz. - Tanulmányozzuk a KRESZ kerékpárosokra vonatkozó fejezeteit: a táblákat, szabályokat. Ezekről összefoglalót az alábbi honlapon is találhatsz: KRESZ I.: http://bringaut.hu/?q=node/204 KRESZ II: http://bringaut.hu/?q=node/225 KRESZ III: http://bringaut.hu/?q=node/253 KRESZ IV: http://bringaut.hu/?q=node/291 Teszteld le magad: http://www.szentesinfo.hu/mozaik/2003/10/kerekpar.htm
Mit tegyünk, ha parkolni kell? Mindig lakatoljunk! A biztonságnak ára van, és sajnos súlya is. A jó lakat, a jó biciklizár tehát amellett, hogy képes megvédeni a bringát az eltulajdonítástól, súlyos darab, és sohasem olcsó. Erről bővebben a www.criticalmass.hu/lakat oldalon olvashatsz. Néhány aranyszabályt azért itt is leírunk. Mihez lakatoljunk? Erős, nem elmozdítható, nem lecsavarozható, nem kihúzható tárgyhoz, oszlophoz, rácshoz, ami lehetőség szerint erősebb anyagból van, mint maga a biciklizár, amivel lekötjük a gépet. Viszont soha ne lakatoljunk élő növényhez, fához, egyrészt mert megsérthetjük a kérgét, másrészt mert a fa könnyebben fűrészelhető, mint a kerékpárzár. Hova lakatoljunk? Látható, forgalmas helyet válasszunk, legjobb persze ha van zárt, esetleg őrzött, vagy kamerával megfigyelt kerékpártároló. A kerékpárnak lehetőség szerint a vázát mindig rögzítsük, de a váz plusz egy kerék felállás sokkal hasznosabb. Teljesen fölösleges az esetleg gyorszáras első kereket lelakatolni a bringatárolóhoz, maximum a kereket otthagyják.
|
||||