Alternatív Közgazdasági Gimnázium

Testnevelés

Témakörök évfolyamonként

7-8. évfolyam:

9-12. évfolyam:

A 7-8. évfolyamon elsajátított ismeretek, mozgásformák – gimnasztika, atlétika, labdás játékok stb. – felhasználásával, az általános követelmények mellett a választott sportág speciális mozgásanyagának elsajátítása, a technikai és taktikai ismeretek bővítése és alkalmazása sportágspecifikusan illetve versenyhelyzetben.

Általános követelmények

A tanulók pszichoszomatikus fejlettségének és érdeklődésének megfelelő játékos mozgástevékenységekkel, népszerű és kevésbé ismert sportjátékokkal és sportágakkal gazdagítsa és fejlessze a tanulók mozgásműveltségét, pótolja az esetleges elmaradásokat. Célunk továbbá, hogy kielégítsük a tanulók mozgásszükségleteit. Fejlődjön ki bennük egy alapvető mozgás- és feladatmegoldó képesség, erősödjön mozgásos cselekvési biztonságuk. Mozgáskoordinációs képességeiket úgy kell fejlesztenünk, hogy hatékonyan tudjanak vele mozgásos cselekvéseket elsajátítani. Az iskolai testnevelés célja, hogy a tanulókban belső motivációt alakítson ki a sportolásra, az egészséges életmód kialakítására, amihez feltétlenül szükséges, hogy minden korosztályban életkornak megfelelő fizikai képzettség alakuljon ki. Célunk, hogy a képességfejlesztés az egyéni adottságoknak és szenzibilis fázisoknak megfelelő legyen. A testi képességek és a mozgás fejlesztésével a testnevelés és a sport mozgásanyagának felhasználásával el kell érni, hogy a tanulókban ne alakuljanak ki kóros elváltozások, valamint a már kialakult betegségeket minél előbb állítsuk meg, illetve az iskolai tanórához alkalmazkodva maximálisan javítsuk. Cél tehát a gyógy-testnevelés tantervi anyagában szereplő betegségek megelőzése illetve figyelembe vétele a tanórai munka során. A meggyőzés és a sportolás megszerettetésével kívánjuk elérni, hogy a tanulóink fizikailag aktívabb, mozgást, sportot kedvelő felnőttekké váljanak.

Értékelés rendje

Gyakorlatban ellenőrizzük a tanulók munkáját. Az elméleti tudnivalókat (pl. szabályok ismerete) a sportmozgások végrehajtása során mérhetjük fel.

I. Rendszere

1. órai részvétel

50%-ig 0 pont a kiindulás
51 – 60%-ig 2 pont a kiindulás
61 – 70%-ig 3 pont a kiindulás
71 – 80%-ig 4 pont a kiindulás
81%-tól 5 pont a kiindulás

2. órai munka, az órán való aktivitás

3. egyéni fejlődés: honnan indult, hova jutott el önmagához képest, ezt mennyi munkával érte el

4. külső sportolás

5. gyógytestnevelés (heti 2 alkalom)

II. Pontozás

1. 0-5 pontig: a fentiek egyénenkénti figyelembevételével

2. 6 pont