Miért az AKG?


Szinetár Dóra
színésznő, énekesnő


Damásdi Judit
nyelvész


Gáborffy Andrea
vállalkozó


Varró Dániel költő, műfordító


Simon Magdolna


Fekete Zita
kerámiatanár


Szabó Iván
forgatókönyvíró, rendező


Korom Melinda
építészmérnök


Turczi Dávid
mérnök-informatikus


Dr. Garai Gábor
gyermeksebész


Török Mónika, Dr. Abay Péter
ügyvédek


Pogonyi Csaba
közg. hallgató


Kiss Bori, Falus György


Sonnevend Júlia
médiakutató, esztéta


Csáki Judit
újságíró


Földes Péter
újságíró,
Szűcs Édua
grafikus


Jakab Juli
forgatókönyvíró


Vekerdy
Tamás
pszichológus


Nyárai Gerzson
szerkesztő-
műsorvezető


dr. Varga Zoltán

gyerek-
pszichológus


Kászonyi Dorka
divatmarketing
szakember


Elek
Zsuzsa
ügyvéd


Arató
András
Klubrádió


Pistyur
Veronika
TV2


Janda Zsuzsanna
pszichopedagógus,
Karvalics László

egyetemi docens


Steven Spielberg az AKG-ban látott történelemóráról

Szülők, volt tanítványok az Alternatív Közgazdasági Gimnáziumról

Video összeállítás


 

Megosztás

Éppen az AKG-ba?

Háromgyermekes családként sok fejtörést okozott nekünk, hogy a gyerekeink hová járjanak iskolába. Három gyerekünk három teljesen más egyéniség.
Az általános iskolákat úgy választottuk ki, hogy felállítottunk egy szempontrendszert, ami alapján döntöttünk. Fontos volt a tanító néni személye, az iskola szellemisége, lakóhelyünkhöz való közelsége, esetleg ismerősök ajánlásai.
A szempontrendszerünk az általános iskola alsó tagozatáig bevált. Többé-kevésbé jól döntöttünk, és jól választottunk iskolát. De jött a felső tagozat. Az aranyos, jól felkészült, lelkiismeretes tanító néni „kezei” közül a gyerek kikerült a szaktanárok „karmai” közé, és a szempontrendszerünket kidobhattuk a kukába.( Esetleg maradt a lakóhelyhez való közelség)

Legidősebb Peti fiunk, eljutott az általános iskola 6. osztályáig, és megérlelődött bennünk, hogy bizony ebből az iskolából el kéne jönnie. Két lehetőség közül választhattunk: Vagy átmegy egy másik általános iskolába, és 8. után megy gimnáziumba, vagy megpróbáljuk „betuszkolni” egy 6 évfolyamos gimnáziumba.
Sokat gondolkodtunk, mi legyen? Sok gimnáziumot végigjártunk, de végül mindig arra jutottunk, hogy az ún. hagyományos hat osztályos gimnáziumok – szerintünk - tanulmányi verseny-orientált szellemisége nem illik a fiúnkhoz. Nem volt szorgalmas, nem volt különösen jó tanuló – átlagos gyerek volt. Se mi, se ő nem tudtuk, mit tervezzünk vele majd az érettségi után, mihez van igazán tehetsége, képessége, mi felé orientáljuk? Úgy éreztük, több személyes figyelemre van szüksége a 12 éves gyereknek, segítségre, hogy megtalálja a jövő céljait.
Szinte véletlenül találtunk az AKG-ra.

A 12 éves Petivel bejártuk az AKG-t, beültünk tanórákra, megnéztük az éttermet, és Peti fiunk közölte velünk: Nagyon-nagyon szeretnék ide járni.
Felvették, imádott oda járni, leérettségizett, egy angol felső fokú, és egy német középfokú nyelvvizsgával egyetemben. Majdnem maximális pontszámmal vették fel a Budapesti Corvinus Egyetemre ( Közgáz), ahol Mesterképzésen vesz részt, és emellett az ELTE Állam- és Jogtudományi karán szeptember óta joghallgató is.
Számos lehetőséget kapott az AKG-ban arra, hogy különböző dolgokat megismerjen, kipróbáljon, lehetőségeket, amelyek segítettek neki megtalálni azt, amiben sikeres lehet majd felnőttként. Ambiciózus felnőttként hagyta el az iskola falait.

Kinga lányunk már 5 éves korában kijelentette, hogy ügyvéd lesz. Nehéz eset….
Egy tudatos, szorgalmas, okos lány, akiben erős volt a versenyszellem, a „legjobbnak lenni”, és küzdeni ezért. Mindig kiemelkedően jól tanult, megbízható volt. Úgy gondoltuk, Kinga tanulmányaival egyik gimnáziumban sem volna gond.
Az AKG-t ekkor már jobban ismertük, tudtuk és tapasztaltuk, hogy nagy erénye a tolerancia, a kamaszkori problémák megértő, de következetes kezelése, a szülőkkel való szoros, ha szükséges, mindennapos kapcsolattartása, az esetleges gondok nem elkendőzése, hanem megbeszélése.

Kialakult bennünk az a kép az AKG-ról, hogy a legtöbb „hagyományos” iskolához képest sokkal nagyobb figyelmet fordít a gyerekek nevelésére, személyiségük fejlődésére, személyes, emberi kapcsolatokra. Az oktatáson kívül a nevelés központi kérdés itt, nem a szigor útján, hanem a meggyőzés eszközével.
Az AKG nevelési programját – amit érdemes elolvasni – Peti fiúnk esetében megvalósulni láttuk, és úgy ítéltük meg, ezzel Kinga is olyan többlethez juthat, ami valószínűleg kevés más iskolában érhető el.
Kinga az AKG-ban eltöltött 6 év alatt számos sikerélményét köszönheti az iskolának. Angol és német felsőfokú nyelvvizsgát szerzett, jelenleg az ELTE Állam-és Jogtudományi karán IV. éves joghallgató.
AKG-s évfolyamtársai közül nagyon sok diákkal ma is napi, szoros kapcsolatban van, összejárnak, összetartanak, segítik egymást, „örök barátok”.

Bálint fiunk, a kicsi. Nem volt kérdés a két nagyobb gyerek után, melyik gimnáziumba felvételizzen. Ő már a leghatározottabban AKG-s akart lenni. Persze neki könnyű, a tesók megsúgták az „okosságot”.
Róla se tudjuk még, „mi lesz, ha nagy lesz?”, „mikor érik meg a kamasz?” – de biztosan tudjuk, hogy az AKG-ban megérik. Tapasztaljuk, hogy képes felelősség vállalására, saját magáért és társaiért is.
Az ő évfolyamán „nyelvi tanév” is van már, amely az idegen nyelv tanulását első helyre teszi a 11.évfolyamon. Kifejezetten nagy hangsúlyt fektet az iskola a nyelvi képzésekre már régóta.
Különleges az AKG-ban, hogy a tanulmányok során összefüggéseiben gyakorlatok keretében is tanulják a gyerekek a szaktárgyakat, például az ún.témaheteken, amikor egy-egy tantervi témát az iskolán kívül tanulnak, dolgoznak fel. Ez nem egyszerű tanulmányi kirándulás. Kézzelfoghatóbbá teszi a gyerekeknek azt, amit elméletben is tanulnak, vagy tudnak, és olyan témákat is feldolgoznak pl., mint szegénység, hátrányos helyzetűek élete, támogatása.
Bálint 2013-ban fog érettségizni – addig az AKG-ban él, mint ebihal a vízben.

Több, mint 12 éve „járunk” az AKG-ba.
Nem állítjuk, hogy minden tökéletes, hiszen ilyen nincs. Tény, hogy alapítványi iskola lévén anyagi terhet jelent számunkra az AKG, amelyet megtakaríthattunk volna, ha nem ebbe az iskolába járnak a gyerekeink. Úgy gondoljuk azonban, hogy számunkra ez mégis megérte. Gyerekeink mindig jól érezték magukat, szerettek ide járni, kamaszkori küzdelmekben ők is, mi is segítséget kaptunk az AKG-tól.

Tantárgyi ismereteikkel a két nagyobbik már megállta az egyetemi felvételik versenyében a helyét, személyiségükben pedig magabiztos, értéket választani képes felnőttekké váltak, megtalálták azt a célt, amit képességeik szerint tényleg sikerrel elérhetnek, amiben sikerélményt találhatnak. Mindehhez jelentősen hozzájárult az AKG. Köszönjük!

Dr. Abayné Dr. Török Mónika és Dr. Abay Péter,
elsődlegesen mint háromgyermekes szülők, másodlagosan pedig, mint ügyvédek

Megosztás