Mai riportalanyunk: Baranyai István
Tóth Kristóf: - Mit csinált mielõtt
az AKG-ba jött tanítani?
Baranyai István: - Idén júliusban végeztem
az ELTE TTK matematika szakán, ezenkívül még
jelenleg is járok a bölcsészkarra, a média szakra,
most telt le éppen a vizsgaidõszakom ott is. Ide az iskolába
szeptemberben kerültem, nagy örömömre. Más iskolába
talán nem is mentem volna tanítani.
T.K.: - Miért tetszett meg ez az iskola?
B.I.: - Már régen kinéztem ezt az iskolát.
Sajnos gyakorlótanításra a bürokrácia
hibájából kifolyólag nem jöhettem ide.
Tetszett az iskolának a szabadabb szelleme.
T. K.: - Hogyan változott meg a véleménye amikor
idejött?
B.I.: - Eddig még csak pozitív irányban változott,
semmilyen esemény nem történt ami a megítélésemet
az iskoláról negatív irányba terelte volna.
Káplán Kata: - Hogy tetszett a nyitótábor?
B.I.: - Nem volt olyan különlegesen nagy élmény,
igazából arra volt jó, hogy megismerkedjem a leendõ
munkatársaimmal. Azt hiszem elmondhatom, hogy az összes tanár
kollégámat kedvelem.
Balázs Gábor: - Milyen problémái vannak
az iskolával kapcsolatban?
B.I.: - Most például az értékelõk
megírása, mivel a nulltábor miatt nagyon kevés
idõ van erre, az értékelõ meg rengeteg.
T.K.: - Ön patrónus lesz tanár úr. Hogy-hogy
ilyen hamar elvállalta ezt az igen felelõsségteljes
feladatot?
B.I.: - Úgy érzem , hogy elég felelõsségteljesen
el tudom, majd látni ezt a feladatot. Amikor jelentkeztem erre a
feladatra, úgy gondoltam, hogy szívesen vállalnám,
s az évfolyampatrónusra bíztam alkalmasságom
megítélését.
Én magamat alkalmasnak tartom erre.
B.G.: - Mi a véleménye az AKG diákjairól?
B.I.: - Elég jó képességû tanulók
járnak ide, de szerintem a legtöbb gyerek nem ismeri fel igazából
annak a nagyszerûségét, hogy itt tanulhat.
T. K.: - Meséljen valamit arról, hogy mivel foglalkozik
a szabadidejében?
B.I.: - Az az igazság, hogy az iskola elõtt sok mindennel
foglalkoztam. Most minden visszaszorult, rengeteg idõmet elveszi
az iskola, de ez nem baj, én szívesen csinálom ezeket.
A munkát egy komoly és érdekes feladatnak, sõt
a patrónusi feladatot kihívásnak veszem.
T.K.: - Azzal, hogy patrónus lesz még további
négy évre megszilárdította a helyét.
Ennyire bevált az iskola?
B.I.: - Én ezalatt a félév alatt azt láttam,
hogy az én értékrendjeimhez és úgy egyáltalán,
nagyon passzolt. Elég jól el tudom képzelni magam
több év után is ebben az iskolában. Természetesen,
ha nem így lenne akkor nem vállaltam volna a patrónusságot.
B.G.: - Nem gondolja, hogy túl nagy itt a szabadság?
B.I.: - Aki tud élni a szabadságával annak
ez nagy hasznára válhat és úgy veszem észre,
hogy a diákok nagy része azért képes erre.
Az a hányad aki nem jól él a szabadságával
az vagy most, vagy késõbb mindenképp érzékelni
fogja a kárát. Ha nem jár be órákra,
akkor nem ismeri fel azt, hogy neki szüksége van erre.
T. K.: - Mivel foglalkozott korábban?
B.I.: - Elég sok mindennel foglalkoztam. Zenéltem,
újságot írtam, babysitteltem Amerikában. Zenélni
kb. négy évig zenéltem, énekeltem és
basszusgitároztam egy Aliens nevû alternatív zenekarban.
Dallamosabb gitárzene volt, kazettánk is megjelent. A legjobb
fellépésünk egy fesztiválon volt kb. 500 ember
elõtt. Úgy éreztük, hogy ott nagyon tetszett
az embereknek, s nekünk is tetszett a hangulata. A zenekar azért
oszlott fel, mert összeveszett a két lány a tagok közül.
Utána még zenélgettem a másik sráccal,
aki még az együttesben volt. Filmzene szerû dolgokat
csináltunk. Aztán már nem volt elég idõm
rá, mert közben egyetemre jártam, s elkezdtem az újságírást.
B.G.: - Meséljen valamit az újságról!
B.I.: - Egyetem kezdésekor kezdtem el A Fanzine-t szerkeszteni.
Ez a magyar Underground-dal foglalkozott
és mindenféle szélsõségekkel
mint például a feminizmus, vagy a grafitik. Fénymásolva
volt, és párszáz példányt adtunk ki
belõle és kb 20-25 Ft-ba került. Ezek után kimentem
Amerikába és miután visszajöttem a komolyabb
média felé fordultam.
B.G.: -A tanár úr miért nem száll be
az AKG-pressbe?
B.I.: -Nincs rá idõm, és az AKG-press nélkülem
is jól mûködik. De lehetséges hogy vendégírásokat
majd beadok.
T.K. : -Ugyebár ön csinálja itt a filmklubot,
ön a mozgatórugója ennek az egésznek, errõl
meséljen valamit!
Mert csak "így" idejön rögtön csibepapa
lesz, meg számítástechnika-tanár, riportalany
stb... Hogy lehet hogy ilyen aktív?
B.I.: - Én mindig is szerettem sok mindennel foglalkozni.
Ez továbbra is így van. Az aktivitásomat ennek köszönhetem.
A filmklubról pedig: kéthetente vannak ezek a vetítések,
a filmek után általában beszélgetni szoktunk.
A beszélgetésekre kb 5-6 ember szokott eljönni és
ilyenkor általában az szokott történni hogy elkezdünk
beszélgetni a filmrõl és néhány perc
múlva már teljesen másról beszélünk
és igy nagyon könnyen elterelõdik a téma egészen
extrém dolgokra.
T.K.: - Milyen tapasztalataid voltak ebben a félévben?
B.I.: - Csakis és kizárólag jók! Nagyon
jól érzem magam itt.
B.G.: - A tanár úrnak mi a véleménye
a wc-ben való dohányzásról?
B.I.: - 3 szempont miatt is elítélendõ. Az
egyik az, hogy a gyermekkorban lévõ tanulók ne dohányozzanak,
mert igen ártalmas. A másik, hogy a wc-t nem a funkciójának
megfelelõen használják és piszkosul össze
tudják mocskolni. A harmadik, hogy ez a dolog általában
koedukációval, hangoskodással, és társasági
élettel van fûszerezve, amit nem éppen a wc-ben szokásos
lebonyolítani. És azokat pedig nagyon zavarhatja ez a dolog,
akik rendeltetésszerûen szeretnék használni
a wc-t.
B.G.: - A tanár úr dobott már ki embereket
dohányzás közben a wc-bõl?
B.I.: - Igen.
T.K.:- És mikor találkozott ezzel a jelenséggel
elõször? És akkor is ezt cselekedte?
B.I.:- Úgy szeptember táján találkoztam
ezzel a dologgal, és akkor is ezt cselekedtem.
T.K.: - Mit változtatna meg az iskolában ha megtehetné?
B.I. : - Kitennék egy papírt a wc-be, hogy dohányozni
nem szabad, (ha mégis) a csikkeket a piszoárba dobni tilos,
és koedukáltan végezni mindezt szigorúan tilos.
T.K.:- És miért pont a koedukáción van
a legnegatívabb hangsúly?
B.I.:- Jó, ezt felcserélhetjük az összekoszolással.
Ez úgy értendõ, hogy ha valaki már a wc-ben
dohányzik ami már eleve egy elítélendõ
dolog s ha ezt már megtette akkor már legalább ne
koszolja össze vagy ha igen akkor takarítson.
T.K.:- Ezen kívül van -e még valami?
B.I.:- Hát, én még a szaktanárok és
a patrónusok közti viszonyt fognám szorosabbra. Egy
úgymond tanári értekezlet vezetnék be. Ahol
a szaktanárnak kötelessége lenne beszámolni hogy
melyik gyermek nem jelent meg az adott órán. És ezt
kizárólag annak elkerülése végett, hogy
a patrónus ne csak év végén tudja meg hogy
mi a helyzet a csemetéjével.
T.K., B.G., K.K.:- Köszönjük az interjút.
B.I.:- Én is. Viszlát.
Vissza az ötödik szám
lapjára
Vissza a Press nyitólapjára