19. szám 1998. november Reklám - pszichológiaEz a cikk, a félreértések elkerülése végett, nem a reklámpszichológia rejtelmeibe avatja be az olvasót. Kétségtelen, hogy a jó reklámok sokat köszönhetnek a pszichológiának, éppen ezért most teszünk annak érdekében, hogy ez fordítva is működjön: a pszichológusoknak is hasznuk legyen a reklámból. Most már elárulom, hogy ezúttal az iskolapszichológusok munkáját próbálom népszerűsíteni. Ugyanis sokan különböző előítéletek miatt nem mennek pszichológushoz, pedig szükségük lenne rá. Hogy mik lehetnek ezek az előítéletek? Nézzünk néhány példát: "Igaz, hogy tele vagyok problémákkal, de azért még nem vagyok beteg! Én egészséges vagyok, nem fogok pszichológushoz járni! Különben is, mit tud segíteni egy ilyen pszichológus? Tanácsot bárki tud adni... miért találná meg ő jobban a megoldást, mint bárki más? És különben is, csak nem fogok neki mindent elmondani magamról! A végén még továbbadja a patrónusomnak! Aztán meg olyan égő kijönni abból a teremből! Az egész évfolyam arról fog beszélni, hogy pszichológushoz járok, és hogy idegbeteg vagyok..."
Itt, az AKG-ban megkeresheted Julit vagy Olgát akár rendszeresen, akár egy-egy alkalommal. Olga már csak januárig dolgozik itt, de például a droggal kapcsolatos problémákkal addig is főleg őt kereshetitek. (ő ösztönözte ennek a cikknek az írását is). Januártól Nemes Éva veszi át a helyét. |