26. szám 2000. március HakniHippolyt Nem ért csalódás, amikor megnéztem a filmet. Az Ámbár tanár úr után szerintem már képtelenség bármin is meglepődni. Abban az esetben egy közepes alapnovellából hoztak ki egy közepesnél rosszabb produkciót. A Hippolytban nem egy közepes, hanem egy zseniálisan megírt alaptörténetből sikerült nézhetetlen filmet csinálni, és ez még nagyobb bűn. A mű indíttatása egyértelműen közgazdasági volt. Biztos receptet alkalmaztak: vedd egy valaha nagy sikert aratott és jó film sztoriját, igazítsd a mai magyar valósághoz (és a nézőközönség IQ-jának reciprokához) + hívj meg néhány hazai „sztár”-t (akiket furcsamód már sehonnan nem lehet kihagyni, ha film készül), akik majd szépen hozzák a kliséiket, tégy még hozzá egy csipetnyit felturbózott régi (na nem feltétlenül jó) slágerekből, mert a retró napjainkban nagyon dívik, és máris kész a tuti családi movie. A siker garantált, mert a családapák kötelező jelleggel elviszik a famíliát, mert ugyebár látták az óriásplakáton, és jobb ötletük különben sincs. A készítők kaszálnak. A színészek egyértelműen a gázsiért csinálják, a Koltainak például már ez a harmadik filmje, amiben az összes színészi produkciója kimerül abban, hogy szemöldökét felhúzva szerencsétlenül néz. Az pedig, aki képes volt leírni ezeregyszáz éves kis hazánkban egy dalszövegben azt, hogy „kiakadok, ha elveszítem”... nos, mindegy is. A mozijegy árát inkább adjátok a Krisnásoknak, ők legalább megköszönik. |