Szubjektív

Tartalom

28. szám 2000. december

Szubjektív

avagy hogyan alkossunk tökéletes publicisztikát (stílusparódia)

Leültem a gép elé. Leültem. A gép elé. A gép elé leültem. És most fogok írni valamit. Az írni fogás valószínűsége tíz az egyhez. De nem tudok mit írni. Olyan fárasztó volt a nap, és én egész nap csak szomorkodtam. Hogy min? A lét mulandósága jutott az eszembe. Az, hogy egyszer mindannyian elmegyünk. Véget ér valami, megszűnik, és az rossz lesz nekünk. De én még nem akarok! Nem vagyok felkészülve rá! Nem akarom, hogy lefagyjon a számítógépem, még mielőtt kész lenne ez a cikk! Nem! Nem! Neeeem! Még el sem küldték nekem az elefántomat, és máris?! Ráadásul cikket sem tudok írni, mert már megint tele az emésztőgödör, és a szippantó is csak holnap jön. Így aztán ki kell mennem az udvarra, még mielőtt lapzárta lesz. Ha legalább olyan lenne az orrom, mint a szomszéd füle! Akkor még a lányok is több eséllyel szeretnének belém! Legalább kettő egész négy tized osztva gyök alatt píszer, ha nem többször. (Ez az első cikkem, amiben ezt bevallom, mert egyébként nagyon szégyenlős vagyok, és nem szeretek ilyenről beszélni.) Ah, ez jólesett. Gyorsan kész lettem ezzel a cikkel. Vagy kettő volt? Pedig még kéne néhány flekk a többi újság számára is. Valami esetleg a próbababákról? Nem, ahhoz nincs elég anyag. A délszláv válságról? Miért pont arról ne? Oké, lesz két flekk a szlovén öbölháborúról. Vagy a fekete lukak legfőbb társadalmi problémáiról. Esetleg a dohányzás ártalmairól (úgy értem, arról, hogy én miért nem dohányzom). Vagy netalántán a kettőről együtt? Akkor már a címe is megvan:

Mikrokozmosz és makropincsi

De most mennem kell, mert be fog zárni a Keravill, és nem érek oda az akcióra.

-mc^2-