30. szám 2001. október Röhögjünk együtt a reklámokonEddig sok mindenről írtam cikket. Legtöbbször erősen bíráló hangnemben. Azonban vannak teljesítmények, amik előtt a legkritikusabbak is fejet hajtanak. Egy ilyen eset méltán számíthat az egész világ őszinte elismerésére. Bizonyára mindannyian ismerik az egyik vécépapírgyártó cég reklámját, amelyikben olyasmiket mondanak, hogy “Nincs két egyforma méret” és hogy “Gömbölyű formák millióin teszteltük”, satöbbi. Egyes elemek hajlamosak ezt a reklámot figyelmen kívül hagyni, és nem törődni az emberfeletti erőfeszítésekkel, amelyek az emberiség fejlődését szolgálták. Köszörüljük ki ezt a csorbát. Lássuk hogyan született meg ez a sorsfordító találmány: A C....o cég igazgatótanácsa rendkívüli ülésen próbált olyan eszményi egészségügyi eszközt megalkotni, amely minden emberhez hm... hmm... kompatibilis. De képtelenek voltak rájönni, vajon milyen anyagból készüljön, ezért összehívtak egy nemzetközi hírű magyar tudósokból álló tímet. Tagjainak köszönhetjük többek között a kullancskanál, az elektronikus zoknipárosító, a piros seprűnyél és a szögre akasztható szappantartó kifejlesztését. Ezek a páratlan lángelmék ezután éjt nappallá téve, időt, pénzt, fáradságot, könnyet, vért, verejtéket és egyébként semmit sem kímélve dolgoztak a prodzsekten. Végül több heti kimerítő és fáradságos agymunka után fantasztikus eredményre jutottak. Kialvatlanságtól remegő kezekkel gépelték le a jelentést, amit később a végkimerülés határán adtak át az igazgatótanácsnak. De bátran kijelenthetjük, a géniuszok önfeláldozása nem volt hiábavaló. Csodálatos eszme született, amit az igazgatótanács elnöke remegő hangon jelentett be egy ülésen: “Emberek... papír... gyártsuk papírból.... és hívjuk... egészségügyi papírnak.” Világ népei! Emberek! Hallotok!? Értitek már, miféle csodák történnek itt Európa közepén?! Figyeljetek ránk! Még sok Nobel-díjat fog ez a kis ország szerezni. Szerintem máris elkönyvelhetünk egyet a vécépapír feltalálásáért. A 2001-2002-es tanév első Szubjektívje egy méltatlanul elsikkadt hagyományt elevenít fel. Bizonyos, hogy ennek a rovatnak van helye az újságban, mert ahogy láthatjuk, a reklámozók azóta sem lettek okosabbak. Sőt...
|