Szubjektív

Tartalom

35. szám 2002. október

A kilencedikes nyitótábor

Nyitótáborunk témája a Bükk hegység volt, Szilvásváradra utaztunk egy öt napos terepgyakorlat erejéig. Reggel fél nyolckor találkozott az évfolyam (enyhe félálomban) a Keleti pályaudvaron. A vonat nyolckor indult, átszállással mentünk Egerbe. Itt vett föl minket két busz, hogy bő egy óra utazás után megérkezzünk szálláshelyünkre a szilvásváradi kastélyszállóba.

Rövid kavarodás után mindenki beköltözhetett a négyfős házakba. Alapvetően semmi gond nem volt velük, talán a fürdőszoba megoldást nevezném egy kicsit izgalmasnak. Ugyanis az a szó, hogy „szoba” nem túl találó, mondjuk inkább nyugodtan azt, hogy lyuk. Na mármost, ebben a lyukban volt egy mosdókagyló, egy tükör és egy polc. Valamint egy csap a mosdón, erre volt ráerősítve egy zuhanyrózsa meg az ő csöve. Azaz kettő az egyben, praktikus és gazdaságos megoldásként egyszerre zuhany és mosdó.

Elsőként két előadást hallgattunk meg arról, hogy hol is vagyunk tulajdonképpen.

Aztán választhattunk. Ugyanis ebben az évben kísérleti jelleggel bevezették az ún. kredit-rendszert, melynek alapja az volt, hogy mindenki választhatott a tevékenységi formák közül, és egy adott időben, egy-egy időtöltésért x számú pontot kaphatott. A lehetőségek: tanösvény, a közeli patak vizsgálata, az AKG honlapján megcsodálható homepage készítése (termtud.akg.hu) valamint kiselőadás. Ezek a programok vacsoráig tartottak. Minden este volt valamilyen finomság: kincskeresés, éjszakai túra vagy éppen Sík Bandi csodálatos toborzó beszéde.

Másnap egész napos túrán voltunk, választható távokban: 12, 18, 24, 28 km. Tízen fordultak vissza 24 km után, a többiek végiggyalogolták a 28 kilométert. Eredmény: 150 pont és sok-sok vízhólyag.

Harmadnap buszos túrán vettünk részt patrónusainkkal, a környék nevezetességeit tekintettük meg. Voltunk Miskolcon, Lillafüreden és Bélapátfalván.

Szerdán már reggel fél ötkor el lehetett kezdeni a napot madár-megfigyeléssel. De lehetett az Anelidák szexuális életének behatóbb tanulmányozásával tölteni az időt. A délelőtt programválasztéka: Eger kultúrtörténete vagy félnapos túra. Ebédet követően tanulhattunk fizikát, foglalkozhattunk a honlappal, esetleg az esti bográcsban főtt paprikás krumpli előkészítésében lehetett segédkezet nyújtani. A „buli” éjfélig tartott. Kezdődött a vetélkedővel, folytatódott az evéssel.

Utolsó napon a szokásos beszámoló után már csak össze kellett pakolnunk, hogy kettőkor visszainduljunk Budapestre.