Szubjektív

Tartalom

37. szám 2003. április

Kiss Tibor gallery

Az Úr kétezer-harmadik esztendejének tövén, február 21-én egy mostanában leépülőfélben tudható rockzenész bemutatta, hogy ő mit teljesített a maga képzőművészeti főiskolás képesítésével az 1992 és 1997 közti hosszú szakaszban. Az, hogy a falakon depresszióba és illúzióba fúródó képhalmok tornyosultak, az EGY dolog. A MÁSODIKnak azt említeném, hogy másik hozzáértő felét, a zenei oldalát is szemléltette-füleltette szépszál gitárján, mely pengetés ritmikus és kiszámított, jól begyakorlott mozdulatsorozatának hatására hangot bocsátott ki, mely vélhetően improvizatíve esett. De most ne mélyüljünk el a felszínen, hanem felvázolásra szorul a helyszín, hogy az olvasó teljes képbenmaradása fölülmúlja a fölülmúlhatatlant. Gyakorlott lépcsőházbújó lévén elmondhatom magamról, hogy nem mindennapi látvány tárult elém a K. Bazovsky galéria láttán. Málló falak, majd lépcsősor, mely düledezve nyomul az ég felé, és meg kell mászni, mert meg kell, és kész. Muszáj megtudni, hogy mi van még feljebb és megtekinteni a várva várt eseménysorozatot, melyről még korántsem tudtam, hogy ily dús. Az átjáró-függőfolyosó (s lassan a lépcsőforduló is) megtelt részint idegenekkel, részint barátságos-régnemlátott ismerősökkel, kik füstöt fújtak szájnyílásukból, s azt borral töltötték után (a helyiségben-lakásban-galériában- gyűjtőburokban vagy amit akarnak iszonytatóan sokan voltak, s lassan ahhoz fohászkodtunk, akihez soha, hogy csak le ne szakadjon az egész egyetlen nagy RECCSenéssel). Lassan ráeszméltem, hogy szerény személyem is eme míves társaságba ékelődött, s félig vígan, félig flegmán teszem mindazt, mit felsoroltam pár sorral ezelőtt. A vörösbor nyoma máig megmaradt az eltolvajolt talpaskelyhemen, ami arra kíván vonatkoztatni, hogy igenis, ez azért volt olyan förtelmesen rossz, mert vélhetőleg tablettát kapott csapvízbe. A hatását elérte, s vörös fejjel (ami eredetileg Hófehéréhez hasonló) álltam Gödörbe tartva a villamosmegállóban.

Az alkotóról pár szó: dunaújvárosi a fickó, és rendesen építgetett karrierje zenei szempontból felfelé ívelőnek hatott, majd mégsem. Festészetről annyit, hogy fest, bár nehéz azt is ugyebár, és műterem nélkül igencsak nehézkes. A műterem nemsokára adott, és mehet a menet. Egyelőre régi nonaktuel képeket lehet vásárolni (időszűkében megtekinteni már csak-csak lehetetlen, mivel 3 napos volt a nyilvánosság és portörlés), de nemsokára új képek lesznek legyártva. Lagymatag íróképességem lévén nem pötyög már olyan könnyedén mind a tíz ujjam, ezért most abba is hagyom a szenvedést, és párnára döntöm kialvatlan érzékszervközpontomat. A művész Kiss Tibor, a Quimby zenekar becses frontembere, s ha valamelyik olvasó komolyan gondol egy képvásárlást, hát tegye, mert fel lehet iratkozni, be lehet jelentkezni, és szép lassan, de eredményesen lehet intézkedni ezügyben. Csak tessék, csak nyugodtan, de ha nem haragudnak, én most elalszom.

Tardos Hanna

K. Bazovsky Ház, 1085 Budapest, Horánszky utca 13. II. emelet.

fotó: quimby.hu