38. szám 2003. június Az órák
A harmadik nő, Clarissa Vaughan, maga Mrs. Dalloway. Ezt a nevet kapta legjobb barátjától, az író Richardtól, és életének azon a bizonyos napján valóban ő lesz Mrs. Dalloway. Húsz éve él együtt élettársával, Sallyvel, ápolja a súlyos beteg Richardot, próbálja megérteni a lányát, Juliát. Alapvetően boldogan él, a három főszereplőnő közül ő az egyetlen, aki nyitottan és őszintén tud rámosolyogni az őt körülvevőkre. Egyszerre ébred Virginia, London külvárosában, a negyvenes évek végén, és Clarissa, New York City-ben, a XXI. század elején. Egymás után látjuk, ahogy megmossák az arcukat, feltűzik a hajukat, aztán Virginia írni kezd, Clarissa pedig elindul virágot venni a közeli üzletbe. Aztán Laurát látjuk. Fekszik az ágyában és egy könyvet olvas. A Mrs. Dalloway-t, Virginia Woolftól...
A három főszereplőnő, Meryl Streep, Julianne Moore és az alakításáért Oscar-díjjal jutalmazott Nicole Kidman fantasztikus a filmben. Érdekes volt megfigyelni, hogy mindhárman leginkább a szemükkel játszanak: Streep optimista tekintete alapvetően határozza meg Clarissa alakját, Moore bizonytalan, visszafojtottan kétségbeesett pillantása pontosan jellemzi Laura döntésképtelenségét, Kidman szemében pedig benne van Virginia egész élete: írói zsenialitása, furcsa kapcsolata szeretteivel, félelme az őrülettől és a soha nem nyugvó hangoktól. A mellékszerepekben látható színészek, különösen Ed Harris és Toni Collette szintén remekül játszanak, valahogy az egész filmen azt láttam, hogy a rendezőtől az utolsó statisztáig mindenki azért akarta leforgatni, mert tiszteli a történetet, tiszteli Clarissát, Laurát, Virginiát és tisztelik egymást. Összefoglalva: azt gondolom, hogy Az Órák az év egyik legjobb filmje. Pont. Az órák (The Hours, 2002, amerikai, 114 perc) |