Szubjektív

Tartalom

42. szám 2004. június

Május 9-13. Sopron, avagy termtud. témahét a nyolcadik évfolyamon

Az idei táborban Sopronba utaztunk, és csakúgy, mint a tavalyi nyolcadikosok, mi is a hetedikesekkel voltunk lent együtt. Eltelt egy hét, és csomó olyan dicséretet kaptunk, hogy mi milyen jók is voltunk, meg hogy már kezdünk felnőni, hogy azt öröm volt hallgatni. Azonban mégsem volt olyan zökkenőmentes ez az egy hét…

Május 9-én reggel még a megszokottnál is szervezetlenebbül indultunk el. A vonaton nem volt saját kocsink, egyáltalán, alig fértünk fel a vonatra. Miután nagy nehezen sikerült felmásznia és bepréselődnie mindenkinek valamelyik üresen maradt kis lyukba, elindultunk. A szerencsénk talán az volt, hogy nem kellett átszállnunk, a vonatunk egyenesen az úti célunkig vitt minket. Száguldott a vonat, vagy inkább úgy fogalmaznék, monotonon zötyögött és ugrándozott. Lassan megérkeztünk a hűség városába, ahol már várt minket egy különbusz. El sem hiszem! Saját busz, ami felvisz a szállásunkig.

„Lővér Campig.” Ez volt a szállásunk neve, ami a várostól egy olyan jó 30 percre volt gyalog. Az első napon már délután voltak előadások. Igaz, ez volt az egyetlen nap, amikor bármilyen előadás is folyt. Ez a hét inkább a gyakorlatra épült. Tudjátok mit? Nem fárasztalak titeket azzal, hogy leírok most minden napot részletesen. Csak a legjobb pillanatokat említem meg. A harmadik napom a Fertő-Hanság Nemzeti Parkban voltunk. Itt az előadó bácsi egy igazán érdekfeszítő előadást tartott nekünk (képes beszámoló az AKG honlapon). Majd amiket elmondott, azt a valóságban is megmutatta. Ezzel még nem is lett volna baj, ha ezt nem olyan formában és stílusban teszi, ahogy tette. Mivel a társaság jó része dumált és nem tisztelte meg a bácsit a figyelmével, az úr elég ingerült lett, sőt agresszív. A park után a fertődi kastélyba vezetett az utunk, ahol ismét egy érdekes bácsival találkoztunk. Ő úgy beszélt a múzeumról, mintha egy magnókazetta lenne, amit előre rögzítettek. Szó szerint végigfutottunk a múzeumon, és ő ledarálta nekünk a betanult szöveget. Nagyon vicces volt! Vannak még a világon fura emberek! Volt azonban egy olyan bácsi is, akinek lehetett élvezni a mondandóját, sőt, csak a lényeget mondta el. Ő volt Árpi bácsi, aki egy későbbi napon Sopron városáról és történetéről mesélt nekünk. Este, mikor hazaértünk, már ott voltak a hetedikesek. Ismerkedési estet rendeztünk velük. A következő nap fénypontja az évfolyamok közti focimeccs volt. A mi fiaink igazán fantasztikusak voltak. Persze ehhez hozzájárultak a mi lányaink is, akik torkuk szakadtáig biztatták őket. Ezáltal a fiú focimeccs győztese a nyolcadik lett. A lányról nem nyilatkozom… Fogalmazzunk úgy, hogy a hetedikesek nagyon vérre mentek, és több csúnya baleset is lett ebből. A tábor hangulatát természetesen emelték a lent tartózkodó termtudos tanárok, és a nagyon poénos beszólásaik.

Azonban az idei tábor igen betegesen telt. Többen is belázasodtak és nagyon betegek lettek, ezért nem tudtak részt venni a munkában 100%-osan. Természetesen idén sem maradt el a jó öreg túra. Ám ezúttal csibénként mentünk. Ennek következtében jó pár csibe letért az előre kijelölt útvonalról, és nagyon csúnyán eltévedt.

A mondás szerint: minden jó, ha a vége jó, márpedig a vége tényleg jó volt. Az, hogy Horn tanár úr olyan szépen megdicsért minket, mindennél többet ért. Így a tábor apró szépséghibáit kitörölte, és igaz lett a mondás erre a táborra!