46. szám 2005. október A nyitás szerepe az életünkbenMindenkivel megeshet, hogy elkésik. Elalszik, vagy dugóba kerül, vagy a közlekedés lebénul. Ilyenkor egy normál iskolás fiatal bepánikol és ideges lesz, hogy mit fog szólni majd az osztályfőnök meg az igazgató. Jönnek az intők meg a figyelmeztetések. De az AKG nem ilyen hely. Az AKG egy normális, barátságos és jó fej iskola. Kitalálta a nyitást, ami megkönnyíti mindenki életét. Van lehetőség (bár itt is szólnak érte), hogy késsünk. Igaz, a késést is meg lehet szokni, ezért (sajnos) hoztak egy olyan szabályt az évfolyamunkon, hogy a notórius későknek előbb kell beérniük, és be kell jelentkezniük a portán. Valójában a nyitások igazi célja az összehangolódás. Patrónusok és gyerekek egyszerre keljenek fel és együtt tegyék édessé a reggelt. Reggel mindenki morcos, de a nyitáson olyan programokat találunk ki közösen vagy csibékben, amelyekkel el lehet feledtetni az álmosságot, és felébredünk. Lehet zenés nyitás, relaxációs nyitás, vagy éppen tanulás. Az epochazárók előtt azonban lehetetlen nyitást tartani, mert senki sem figyel oda. Ezt már a patrónusok is tudják, és szerencsére figyelembe is veszik. Zenés nyitás alkalmával mindenkinek van lehetősége, hogy bemutassa kedvenc előadóit és beszéljen róluk. Ilyenkor a többieknek ki kell találniuk, hogy ki lehet az előadó, vagy melyik korból származik a zene. Itt nagyon sok mindenkit meg lehet ismerni, és sokféle zenei műfajjal találkozhatunk. Kedvenc nyitásaim közé tartozik a relaxációs. Ilyenkor mindenki lefekszik a földre, csak a gyertyák égnek, és lágy, andalító zene szól. Ezután mindenkinek sokkal jobb kedve és hangulata lesz. A tanárok is csukott szemmel ülnek és feltöltődnek. Azonban vannak kínos és kifejezetten kellemetlen nyitások is. Ilyenkor a patrónusok nagyon idegesek, és nem hiszik el, hogy mi még mindig nem nőttünk fel, és továbbra is rongálunk és szemetelünk, ráadásul ezt mi milyen viccesnek tartjuk. Mivel nevetünk (a szituáción, nem a szemetelésen), ők ezt félreértik, és minden rossz lesz. Mindenki megsértődik, és az első epocha biztosan feszült hangulatban telik majd el. Biztosan mindenki szemetelt már az iskolában, de – ha belegondolunk – ez nagyon kínos. Otthon is szemetelünk? Biztosan egyszerűbb ledobni a földre a szemetet és koszolni, de onnan eltüntetni dupla annyi munka. A rongálásokról nem is nagyon szeretnék beszélni, pedig ott is vannak érdekes dolgok. Az ember nem is gondolná, hogy egy AKG-s mire képes! Vannak azonban a hasznos és információdús nyitások. A patrónusok elmondják az arra a hétre szóló fontos információkat, és tájékoztatnak minket mindenről. Figyelmeztetnek a szülőikre, pályázatokra hívják fel a figyelmünket, és úgy egyáltalán, arról beszélünk, hogy mi zajlik a világban, az iskolában, a mi évfolyamunkon. Az én személyes véleményem az, hogy a nyitás nagyon hasznos, minden szempontból. Tényleg jobb úgy kezdeni a napot, hogy mindenki együtt, és ki lehet pihenni az iskolába vezető út fáradalmait, rá lehet hangolódni a tanulásra. Van idő beszélgetni, reggelizni. Tényleg, a legjobb az, hogy nyitásról a büféből késnek a legtöbben. A reggeli étkezés legfőbb helyszíne a nyitás. Nyitás: mit is jelent valójában ez a szó? Az a cselekvés, hogy valamit kitárnak, kinyitnak, hogy a közönség (itt: tanulók) számára hozzáférhetővé tesznek. Az AKG-ban a nyitás megnyitja az utat egy szép nap és jó tanulás irányába. |