Szubjektív

Tartalom

46. szám 2005. október

Új arcok az AKG-ban

Lassan, ahogy beljebb és beljebb haladunk a tanévben, remélem, hogy az új épületrészeken (és azon a tényen kívül, hogy még kilenc hónapig korán kell kelni) azt is mindenki észrevette, hogy az AKG egy hónapja tele van új arcokkal. Itt most nemcsak azokra gondolok, akik csak lábujjhegyen érik el a büfé pultját. A hetedikeseken kívül ugyanis még 16 vadonatúj diák rontja az iskola hírét (köztük én is), tizenketten a tizenegyedik, hárman a kilencedik évfolyamon, és egy a tizediken. A következőkben róluk olvashattok kis képes ismertetőt.

9. évfolyam

Baráth Zsuzsa

Zsuzsa Monorról, a József Attila Gimnáziumból jött át az AKG-ba, amit ő sokkal személyközpontúbbnak talál, mint más iskolákat. Ha akad egy kis szabadideje (ami nem sűrűn történik), azt olvasással, sportolással vagy aktív lustálkodással üti el. (Világ lustái, egyesüljetek!)

Rétfalvi Soma

Soma ezelőtt a Gárdonyi Géza Általánosba járt. Szabadidejében a János-hegyre jár biciklizni. Amikor távlati terveiről kérdeztem, így nyilatkozott: „Friss gyümölcs leszek a Yogobellában.” Ehhez az egész szerkesztőség nevében nagyon sok sikert kívánok.

Maczinkó Zita

Szubjektíves újságíró kolleginám a szikla és falmászás nemes, ám a világ lakosságának jelentős része által ismeretlen sportját űzi. Az eltérő tanítási rendszeren kívül szerinte az különbözteti meg az AKG-t más iskoláktól, hogy majdnem minden órája más teremben van (de ez egy ilyen sportos lánynak igazán nem akadály).

10. évfolyam

Gacsályi Bendegúz

Az évfolyam egyetlen új versenyzője azelőtt Szentendrén járt iskolába. Nagyon tetszik neki a sok különböző délutáni foglalkozási lehetőség és szakkör, viszont azt mondta, hogy itt sokkal többet kell tanulni.

11. évfolyam

Boros Miklós:

„Nagyobb rugalmasságra és döntési lehetőségre vágytam” mondta Miklós arra a kérdésemre válaszolva, hogy miért jött egy egyházi iskolából az AKG-ba. Szerinte ez az iskola sokkal családiasabb és „fakultatívabb”. Hobbija a buszok és mozdonyok, és sokat motorozik (lányok, motoros pasi!).

Kucsera Lenke

Lenke versenyszerűen falat és sziklát mászik, méghozzá nagyon eredményesen. Bátyja tavaly végzett az AKG-ban, tőle nagyon sok jót hallott a suliról, többek között ezért is jött ide. Még nem tudja, hogy mivel is akar majd foglalkozni, de a sport és a nyelvek felé hajlik. Egyszer majd kérjétek meg, hogy mesélje el, milyen helyeken mászott már föl! Le fog esni az állatok!

Fodor Dávid

Dávid a zenén keresztül ismerte meg az AKG-t. Egy zenekarban dobol most végzős srácokkal, így már többször járt itt azelőtt is, így tetszett meg neki a hely. És hogy mi lesz, ha nagy lesz? „Zenész szeretnék lenni, de a szüleim nem értenek egyet a döntésemmel.”

Németh Brigi

Brigi egy másik rövidítéses suliból, az ERG-ből jött az AKG-ba. Szabadidejét a zene tölti ki, minden mennyiségben és változatban. Töri-média szakos tanár szeretne lenni. Amikor megkérdeztem tőle, hogy miért pont ezt a sulit választotta, csak annyit mondott: „Annyiszor kérdezték már…”

Sztermen Zsombor

Zsombor Győrből költözött fel, mert, ahogy ő mondja: „Pest legjobb iskolájába vagyok hajlandó csak járni.” A jövőben orvos akar lenni, vagy közgazdász, vagy jogász, vagy hoteltulajdonos, vagy ami éppen eszébe jut.

Pető Viki

Vikinek nincs különösebb hobbija, de egy jó társasággal jól érzi magát, bármit is csinál. Azt mondja, hogy ez egy nagyon vidám suli. A jövőről elég konkrét elképzelései vannak, szállodavezető szeretne lenni.

Müller Richárd

Ricsi régen versenyszerűen kosárlabdázott, és bár most nincs egy klubnál sem, még mindig képes hajnalban fölkelni, csak hogy kosarazhasson egy órácskát suli előtt. Azt tervezi, hogy rendőr lesz, tűzoltó (vagy vadakat terelő juhász).

Ferenczi Szonja

„Nagyon sokban más az AKG, mint más sulik, furcsa érzés például, hogy szeretek ide járni” – mondta Szonja, akinek elege lett régi iskolája légköréből és monotonitásából. Nagyon fontos számára a zene, több zenekarban is gitározik és énekel.

Turcsik Ádám

„Teljesen más az AKG hozzáállása a diákokhoz. Hagyják, hogy abban fejlődjenek, amiben szeretnének, és biztosítja is a különböző szinten lévők felkészülését az érettségire. Viszont nem fegyelmi eszközökkel, szigorral éri el, hogy a diákok tanuljanak, a felelősséget a diákok kezébe adják…”

Részletek Turcsik Ádám „miben különbözik az AKG más suliktól” című művéből. Akit érdekel az egész, annak odaadom az összes kötetet.

Magyar Kinga

Kinga nem ment nagyon messzire, amikor iskolát váltott, hiszen ezelőtt az Óbudaiba járt, ami itt van egy köpésre. Szerinte nagyon jó, hogy az AKG-ban (legalábbis 11-12.-ben) nincsenek osztályok, így az emberek jobban megismerik egymást az évfolyamon belül. Kinga a közgázra szeretne menni, mert azzal a végzettséggel sok minden lehet.

Ipacs Levente

Levi azért jött ebbe a suliba, mert itt sok ismerőse van (egyszerű, de nyomós indok). Szerinte az AKG-s diákok különböznek a többitől. Szabadidejéből igyekszik minél többet a barátnőjével tölteni. Közgazdász vagy világhírű DJ szeretne lenni.

Csurgó Dénes

Ez bizony én vagyok, és most nem fogok elkezdeni magamról írni, mert csak a pozitívumaim felsorolásához egy egész különszámot kellene megjelentetni. A lényeg az, hogy ha megláttok a folyosón, gyorsan hozzatok nekem valami finomat a büféből (a kávét például nagyon szeretem, tejjel és két cukorral).

Hát ezek vagyunk mi. Nagyon remélem, hogy az elkövetkezendő években jól ki fogunk jönni egymással, és sokkal többet és érdekesebbet fogtok megtudni rólunk, mint ami eszembe jutott, hogy írjak róla. Azt hiszem, hogy az összes új AKG-s diák nevében mondhatom, nagyon boldogok vagyunk, hogy itt lehetünk, és hogy beengedtetek minket a közösségetekbe. Igyekszünk majd méltóak lenni erre.

Csurgó Dénes