Szubjektív

Tartalom

58. szám 2008. június

Animáció

Hetedik végén, amikor én is olyan helyzetben voltam, hogy alkotókört válasszak, megfordult a fejemben az animáció lehetősége is. Végül, nem emlékszem miért, elvetettem az ötletet. Most azonban, hogy mindenkinek választania kellett egy alkotókört, amiről ír, én ismét elgondolkoztam…

Szóval fent, a hetedik évfolyam birodalmában, az egyik teremben (a rengeteg közül) meg is találtam, amit kerestem, és óvatosan bekukkantva az ajtón, meglepetésemre mintha egy beszélgetőkör közepére kerültem volna. Emberek kis csoportokban ülve nem csináltak semmit, legalábbis látszólag. Aztán kiderült, hogy is van ez.

Egy animáció létrehozásához először is ki kell találni, hogy miről szóljon, és ez teljesen rád van bízva, a téma kötetlen. Ha megvan az ötlet, jöhet a vázlat/forgatókönyv, amit meg kell rajzolni. Majd el kell készíteni a szereplőket, a helyszínt, ehhez használhatsz gyurmát, legót, vagy akár sima papírt is. És csak mindezek után jön a fényképezőgép, hogy filmre vehesd az anyagot. Gondolom, ezután mindenféle számítógépes programok meg kütyük következnek, de ennek már nem voltam tanúja. Csak az a baj, mondják a fiúk (tényleg, említettem már, hogy csak egyetlen lány jár a csoportba?), hogy nincs elég felszerelés, csak egy fényképezőgép és egy laptop van, így a különböző kisfilmeken dolgozóknak felváltva kell használniuk őket.

Ha azonban végre kész vagy, jön a bemutatás. Hogyan? – kérdezem én. Leültök és megnézitek egymáséit? Nem, nem, tavaly a Tavaszi Fesztiválon mutatták be őket, idén viszont nem lettek kész addig, szóval még ők sem tudják. Egy évben egy film, majd elválik, hogyan lesznek készen.

Így tehát rögtön értem a kötetlen hangulatot, bár azt még mindig nem értem, mire kell a tanárnő? Segít, megmondja, hogy az ötleted hogyan valósítható meg. Csak az utóbbi két évben, amióta az osztálytársaim járni kezdtek, ő a harmadik tanára a csoportnak, de szerencsére nem a gyerekek üldözik el a tanárokat, csak szép lassan mind terhességi szünetet vett ki. Ez vajon animációs mellékhatás?

Szóval a hangulat jó, a légkör barátságos, a tanár kedves. Egyetlen probléma (a fényképezőgép hiánya mellett), hogy pont eggyel kevesebben vannak annál, hogy két csoporttá lehessen alakítani a most még igencsak nagy létszámú csoportot.

A végén, amikor már kifelé indultunk a teremből, azért még elkapták a barátnőmet egy vendégszerep erejéig (lányhiány!). Az eredményt majd meglátjuk.

Csikós Panka

Animáció alkotókör (Matievics Éva, Korda Éva)
Péntekenként 14:45-től, IV. emelet