59. szám 2008. november Krízis – az űrlények támadnakAz alábbiakban a Crytek (a Far Cry játék fejlesztői) általam nagyszerűnek vélt PC-s játékáról, a Crysisről lesz szó. Aktualitását az jelenti, hogy szeptemberben megjelent a játék kiegészítője, a Crysis Warhead. Cikkem végén kiderül, hogy milyen jó játék ez, de még a legnagyobb játékokba is csúszhat pár banális hiba, amiket egy kis odafigyeléssel egy nap alatt kijavíthattak volna.
Grafikailag a játék megközelíti a mai játékfejlesztési technológiák csúcsát. Különösebb grafikai hiba nincs is benne, eltekintve a többjátékos mód csúnya húzásától (konkrétan, hogy szaggat, pedig elég kemény vasam van). Szerintem nem jó megoldás a legjobb képi beállításokkal futtatni a Crysist, mivel akármilyen videokártyád van, többjátékos módban szaggatni fog erősen. Ha már képi látvány, beszéljünk egy kicsit a játék borítójáról is, ami szerintem nagyon jól el lett találva. Tükrözi, hogy mit várhatunk, láthatunk jövőbeli technológiát, ködöt, trópusi szigetet és egy földönkívüli kultúrát. A Crysis története remekül el van találva. Nagyon sok embert hallottam már arról beszélni, hogy milyen rossz a Crysis, csak a grafikája jó, története nincs is (bár nem tudom, mióta híresek az FPS játékok arról, hogy remek történeti világuk van). Szerintem a karakterek jelleme, mindene megfelelően van kidolgozva egy FPS játékhoz képest. Főleg, hogy jelenleg az FPS játékok háromnegyede második világháborús. Dióhéjban a történet arról szól, hogy 2020-ban egy szigetre hatalmas meteorit zuhan, ezt egy amerikai kutatócsoport szeretné megvizsgálni közelebbről, ami a koreaiaknak nem tetszik. A konfliktus máris történelmi alapokon ad okot a lövöldözésre. Persze később kiderül, mi van abban a meteoritban: földönkívüli kultúra. CryEngine2, ez a neve annak a grafikus játékmotornak, amivel a Crysist készítették. Beszéljünk kicsit a játék legbámulatosabb részéről, a fizikáról. Persze, mint minden játékban, itt is vannak kisebb hibák, de vannak egészen bámulatos dolgok is. Belelövök a fába párszor, és az pont abban a pontban fog kidőlni, ahol belelőttem. Esőben tárgyakról lefolyó víz, leomló hegy, miközben a hegy gyomrába kell mennünk. A CryEngine2 mérföldkő a játékkészítésben. Különösen elkápráztatott a játékban az iszonyú jó hangulata. Beülsz a kocsiba, felpattansz a tetejére, és menekülés közben, amíg vezetik az alattad lévő autót, lőnöd kell az űrlényekre. Azonban ennek a játéknak van egy olyan tulajdonsága, amit nem tudok mire vélni, ez pedig a játék nehézsége. Rólam tudni kell, hogy amatőr vagyok abban, hogy egy játékot végig tudjak vinni. Ilyenkor szoktam néha-néha csaló kódokat bevetni a nem túl fair dolgok ellen. Tehát könnyű fokozat, rendben. Már a második pályán ideges leszek, a végére feladom, és jöhet a csaló kód. Oké, hogy nekem nanoruhám van – ez az az új szerkezet, amivel olyan erős vagyok, mint öt ember –, de akkor se 60 ember lőjön engem. A játék nehézsége a nehéz és a lehetetlen közé skálázható. A játék befejezése „epikusnak” mondható, és ez egyben kiábrándító. Vissza kell mennünk a szigetre legyőzni a földönkívülieket, és ez a játék vége. Pro: remek grafika, futurisztikus, kidolgozott történet
(FPS játékokhoz képest), versenyképes 3D engine. |