Szubjektív

Tartalom

59. szám 2008. november

Témahét a szigeten

A nyolcadikos témahét témája a „Sziget” volt. Úgy indultunk oda reggel, hogy fogalmunk sem volt róla, mi vár ránk. A helyszín Parádfürdő volt, a Mátrában. Hétfő reggel a Keleti-pályaudvaron vártuk, hogy mindenki megérkezzen. A kilencedikesekkel utaztunk együtt ugyanarra a településre, de két különböző helyre. Mi egy erdővel körülölelt kis helyen voltunk, ahol volt egy focipálya és egy félig kiszáradt kis patak is. Amint lepakoltunk és megebédeltünk, a programok elkezdődtek. 4 törzsre voltunk felosztva, törzseink lakóhelye szerint: patak, hegy, erdő és mező. A segítő szellemünk elmondta, miképp kerültünk erre a szigetre (egy szörnytől menekültünk ide), hogy mi a célunk, majd ki kellett találni a nevünket, a történetünket, a szokásainkat, a nyelvünket, teremtéstörténetünket és még sok más ehhez hasonló dolgot. Aztán szerszámokat is kellett készíteni. Ezután volt egy kis szabadidőnk, ami a programok nagy többsége után így volt. Ekkor még azt hittük, miénk a világ, ám hamar megbizonyosodtunk róla, hogy ez korántsincs így. Mert a bolt, ahol vásároltunk volna, megszűnt. Szerencsére találtunk egy távolabbi kisboltot, ahol valamennyire be tudtuk szerezni a dolgainkat. Vacsora után, ami egyébként nem volt túl sikeres, megnéztük a Le a cipővel című film első részét, azután pedig takarodó volt. Másnap reggel fáradtan ébredtünk. A délelőtti program nagyon érdekesnek bizonyult. A feladat az volt, hogy tábort kellett építeni minden törzsnek a kijelölt helyére. Sátrakat, szenthelyeket, totemoszlopokat készítettünk. Úgy gondolom, ezt a feladatot mindenki élvezte. A patrónusok, akiket segítő szellemeknek hívtak, végül kis kristályokkal díjazták a munkáinkat. Az ebéd (ami most sem sikerült a legjobbra), majd egy kis szünet után érdekes játék következett. Minél több információt kellett megtudnunk a többi törzsről, de úgy, hogy nem beszélhettünk, hanem mutogattunk. Ezután egy kis sport következett, majd a vacsora. Másnap, azaz szerda délelőtt tárgyakat készítettünk, hogy később elcseréljük más törzsekkel, és úgy eladjuk. Ebben az én csapatom volt a legeredményesebb. Ezt követően megidéztük a szellemeket, majd a patrónusok előadása következett. Ebéd után megírtuk az angol szintfelmérőket, aztán Kereskedők és kalózokat játszottunk. Kíváncsian vártuk, hogy mi lesz ezután, a választ hamarosan meg is kaptuk: mi magunk főzünk. Minden törzs más ételt készített, de előbb be kellett szerezni az ehhez szükséges hozzávalókat, amit más törzsekkel kellett csereberélni. Miután ez megvolt, kezdődhetett a főzés. Az ebédlőben nagyon erős hagymaszag terjengett, kolbász és más finomságok illata. Készültek saláták, rablóhúsok, hamburgerek, szendvicsek, egyszóval ez egy olyan étkezés volt, amiben nem találhattunk kifogást. Az ez utáni nap, a csütörtök délelőttje lázas színdarabpróbákból állt. Délután pedig a törzsek összefogtak, és leküzdve az akadályokat, majd megtalálva a négy ollót, győzelmet arattak a nagy szörny felett. Majd megnéztük egymás színdarabjait. Este tábortűz volt, nagyon romantikus, szép látvány. Másnap délelőtt kevésbé telt jól az idő, a program ugyanis takarítás volt. Emellett azért akadt egy kis idő a vásárlásra, majd azt követően a krónikaírásra. Ekkor megebédeltünk, majd indultunk vissza. Azt hiszem, mindannyian sok új élménnyel tértünk haza.