Szubjektív

Tartalom

59. szám 2008. november

Élménybeszámoló

Augusztus 27.-én, a hetedikes nyitótábor utolsó reggelén arra ébredtem, hogy Hanna már fenn van, és minket is arra próbál rábírni, hogy keljünk ki az ágyból, mert még rengeteg munka áll előttünk. Lassan sikerült magamhoz térnem, hamar összekaptam magam, és már indultam is a sörkert felé, hogy a reggeli „ki lett a patrónusom” dolgot előkészítsük. A délelőtt észrevétlenül eltelt, ebéd után pedig már pakolnunk kellett, hogy mire megjön a busz, már indulásra készek legyünk. Így aztán mire mindennel szépen sorjában elkészültünk, már indulhattunk is haza, és amint leszálltunk a buszról az AKG előtt, a nyitótábor hirtelen eltűnt, a hetedikesekkel együtt. Elkeseredetten indultunk útnak a Stadionok felé, hogy újra buszra szálljunk, és megint elkezdődjön valami táborszerűség, ami most olyan halványnak és jelentéktelennek tűnt, hogy bármit megadtam volna azért, hogy kihagyjam. De annyi minden ellenére ez nem szerepelt a lehetőségek között, így akarva-akaratlan belecsöppentünk egy termtud. témahétbe. Mondanom se kell, az utolsóba, bár tudtam, hogy még emlékezni is alig fogok rá. Mindenesetre valamit ki kellett hoznom belőle, na meg főképp magamból. Este kilenc körül értünk a szállásra, a sötétben nem ismertem fel a körülöttünk lévőket. Mindenki olyan idegennek tűnt, mintha nem is ismerném őket. Ez az egy nap is lemaradásnak számított, hiszen kihagytam az első találkozást, a nyári sztorikat, a szobabeosztást, az első feladatokat, na meg az utazást, ami mindig a jó dolgok közé tartozik, mert minden azzal kezdődik és ér véget. De azért mégis volt min gondolkoznom és volt kivel beszélgetnem, hiszen ott volt mögöttem egy egész tábor, na meg az a 9 ember, akik szervezték és a további 6 (stúdiósok, fotósok), akik még velünk voltak. Én személy szerint most meglettem volna a többiek nélkül is, de végül is belevágtunk, mert bele kellett vágnunk. A szállás nem volt éppen leányálom, de tábori célra tökéletes. Az esti programokból csak az éjszakai túra maradt, amin még részt vehettünk volna, de erről lelkiismeret-furdalás nélkül lemondtam. A reggeli torna már más kérdés, oda szívesen elmentem volna, sőt, a telefonomon még be is állítottam az ébresztőt, de hogy felkeljek rá, arra esély se volt. Mindenesetre a reggelire kimásztam az ágyból, és még egy reggeli zuhanyt is bevállaltam, hogy mire elkezdődnek a programok, már ne legyek álmos. De mire valamennyire sikerült helyreraknom magam, kiderült, hogy mi aludhatunk délelőtt, és 12-ig semmilyen programon nem kell részt vennünk. Dühös akartam lenni, amiért felkeltettek minket, de a gondolat, hogy újból ágyba bújhatok, elterelte a figyelmemet. Kemény harc árán ismét elaludtam, és délig valóban meg se mozdultam, csak hogy minden pillanatot kihasználjak a pihenésre. Az 1 órai ebéd végül előcsalogatott, és onnantól kezdve már tudtam, hogy nem kapunk több kivételt. Van 150 pontunk, aludhattunk, most már igazán csinálnunk kell valami hasznosat. Ebéd után rá is vetettem magam a programlistára, de a legtöbb helyet már betöltötték a jelentkezők. A matiné maradt az egyetlen lehetőségem, hát belementem. A történet, ami előadásra várt, idén már nem okozott meglepetést, mert az „ebből semmit nem lehet kihozni’ részen már tavaly túl voltam. Úgyhogy belevágtunk, írtunk, gyakoroltunk, vitatkoztunk… De minderre csak az utolsó nap került sor. Visszatérve a második napra, a darab kitalálása után a fűben heverés és a vacsora között elmentünk a faluba, vagy lehet, hogy az csak a széle volt, mindenesetre a hozzánk legközelebb eső büfésorhoz, hogy ott zsírosabbnál zsírosabb ételekkel csillapítsuk étvágyunkat. Nem is nagyon bántam meg, mert a vacsora ezen az estén se nyűgözött le, sőt, úgy látszott, hogy kárt is tett bennem, mert ugyan az esti Macskafogó alatt még tartottam a frontot, de a következő nap nagyon betett nekem. Ezt a részt már nyolcadikban egyszer eljátszottam, ezért idén úgy gondoltam, üsse kő, útnak indulok, hogy megszerezzem a 100 pontot a túráért, de végül mégse úgy sült el, ahogy akartam. A kirándulás elején még úgy éreztem, nem lesz gond, a rosszullét majd csak elmúlik, de mikor már egy órája úton voltunk, szembesülnöm kellett vele, hogy akármi is lesz, én nem tudok tovább menni, így visszafordultam. Útitársam is akadt, mert egy hasonló hányatott sorsúnak is betegség miatt kellett hazaindulnia. Hát így, kettesben fordítottunk hátat az évfolyamnak, és mentünk vissza a szállásra. Meglepő módon tudtunk miről beszélgetni, hiszen nála még nem játszottam ki a termbúvár, patrónusok, új tanárok, csibe és évfolyam kártyákat, ezért ezeken most szép sorjában végigmehettünk. Aztán mikor visszaértünk a táborba, mindketten beestünk a saját házunkba/szobánkba/ágyunkba és… Nos, innentől már csak a magam nevében beszélhetek: megpróbáltam pihenni egy kicsit. Délutánra már jobban és kipihentebben éreztem magam, és filmelemzéssel próbáltam hasznossá tenni az utolsó magányos órát. Mikor már mindenki visszaért, elkezdődött az aznapi sportprogram, amiben (ha csak a pontokért is) előszeretettel vettem részt a hasfájásom ellenére. Szerencsére én csak a célba lövésnél és hasonló feladatoknál kerültem sorra, így nem mondanám, hogy ártott volna. Szombat reggel akaratlanul kihagytam a reggeli tornát, mert bár részt akartam venni benne, mire kikeltem az ágyból és felöltöztem, már öt hosszú perce tartott az aerobic. De legalább az inspiráció megvolt másnapra. Reggeli után, az előző napi hosszú pihenéseknek köszönhetően, elképesztő frissességgel indultam útnak Recsk felé, egy kb. 17 fős csoport tagjaként. Rövid séta, buszút és múzeumlátogatás után nekiindultunk, hogy felmásszunk a falu tetejére, az egykori munkatáborba. Bosszantó volt, hogy míg mi erőnket megfeszítve kúsztunk és másztunk az erdőben, hogy egy rövidebb útvonalon eljussunk a táborig, addig egyesek stoppal felvitették magukat, ráadásul mosolyogva hajtottak el mellettünk. Na de ez a harag igazából csak odafelé volt érvényes, mert visszafelé már mi ültünk az említett kocsiban, míg a többiek járták az erdőt. Ebédre hazaértünk, így délután már tudtam új programra menni. Ez elvileg a főzést foglalta magába, gyakorlatilag a fagyűjtést, tűzrakást és kókuszgolyó-készítést. Szinte biztos voltam benne, hogy ez utóbbi készítmény nem fog nagy sikert aratni, de hazaútig meglepő módon mégis mind elfogyott. A fagyűjtés már nem aratott ehhez hasonló sikereket, a tűzrakás pedig még kevésbé, mert az emberek közben egyre csak fogytak és fogytak. De a már fent említett napi energiaszintemnek köszönhetően kivételesen közte voltam azoknak, akik mindezeket (kisebb-nagyobb pihenőkkel) mégis bevállalták. És ezek után még egy újabb sportprogramba is belevetettem magam, ahonnan hasonló sikerekkel távoztam. Így visszagondolva ez az utolsó 2-3 nap már nem is volt olyan szörnyű. Addigra sikerült valahogy megszoknom, hogy már nem a hetedikes nyitótáborban vagyok, hanem valami másban, ami ha nem is annyira jó, mint amilyen az volt, mégiscsak egy jó tábor, ami hiányozni fog később. Így együtt ez a kilenc nap sok volt, de legalább most már tudom, hogy az ilyet is ki lehet bírni. Jó volt látni az első öt napban, hogy a hetedikesek mennyire lelkesek, és hogy az a sok igyekezet, amit belefektettünk, nem veszett kárba, mert láthatóan élvezték az első AKG-s táborukat. Én, amennyire megismertem őket, azt hiszem, a többi se okoz majd gondot. Mert az biztos, hogy sok és sokféle vár még rájuk. Ők még nem is sejtik, mi vár rájuk tavasszal, de lehet, hogy jobb is. Mindenestre nekik az lesz az első, nekem ez volt az utolsó.