AKG
pedagógiai
program
 

9. A szülői házzal való kapcsolattartásról

Az iskola mint speciális szolgáltató intézmény és a szülői ház mint megrendelő, mint iskolahasználó között bonyolult sokrétű, sajátos kapcsolat alakul ki. Sajátos mert a szolgáltató intézménynek is lehetnek elvárásai a megrendelővel szemben, sőt esetenként a gyerek érdekében még konfliktusokat is vállalhat. De alapvetően az iskola dolga – s az AKG ezt vállalja –, hogy megfeleljen az iskolahasználók érdekének, elvárásainak. A mi értelmezésünkben a legfőbb iskolahasználó a gyerek, akinek az érdekeit képviselni, értékeit kialakítani a család hivatott. Ebben az iskola csupán társ, segítség lehet.

Az AKG működésnek szerves része, hogy:

Már a felvételkor, s később is rendszeresen, a patrónusok egyeztetik a szülőkkel a gyerekekre vonatkozó szándékaikat, elképzeléseiket, a szükséges pedagógiai, képzési teendőket. Szakmai tanácsokat adnak a lehetséges megoldásokról. Fontos viszont, hogy a gyerekek szándékai ellenére csak rendkívül kivételes eljárás esetén vállalunk együttműködést.

Az AKG igény tart arra, hogy a szülői ház tartson igényt az AKG-ra.

Pedagógiai programunk fontos része, hogy a szülők minél több információval rendelkezzenek gyermekük iskolai munkájáról. Ennek keretében vállaljuk, hogy:

Nem kívánjuk átvenni a család szerepét. Nem vállaljuk, hogy rákényszerítsük a gyereket a munkára, hogy érdeklődési körük ellenére válasszanak programokat, tantárgyakat.
Ezzel együtt nem hárítjuk a szülői házra az iskolai problémák megoldását sem (nincs intő, beírás, stb.). A tanuló felvételével, a tanulói jogviszony létrejöttével nem csak pedagógiai, hanem jogi, gazdasági kapcsolat is létrejön a szülői ház és az iskola között. Az AKG minden évben külön szerződésben állapodik meg a szülőkkel a finanszírozás módjáról, mértékéről, s ad írásos beszámolót, elszámolást az éves költségvetésről.

Az AKG, szemben a legtöbb alapítványi és magániskolával nem csak a szülők által fenntartott iskola. Mi mégis – vagy éppen ezért – olyan szakmai programot állítottunk össze és kívánunk megvalósítani ami nem megy – nem mehet – a szülői házzal való együttműködés nélkül, nemcsak az egyes gyerekekre, hanem az egész iskolára vonatkozóan.
Ezért kérjük, hogy:

Végül talán a legfontosabb: Vegyenek részt saját gyermekük életében, még akkor is, ha erre látszólag nincs idejük, még akkor is, ha a gyerek ezt látszólag nem akarja. Ennek az életkornak sajátos jellemzője a leválás és a kötődés egyaránt.

   
 


10. A tanulói jogviszony létrejöttének feltételeiről