AKG pedagógiai program |
|||
|
Az iskola mint speciális szolgáltató intézmény és a szülői ház mint megrendelő, mint iskolahasználó között bonyolult sokrétű, sajátos kapcsolat alakul ki. Sajátos mert a szolgáltató intézménynek is lehetnek elvárásai a megrendelővel szemben, sőt esetenként a gyerek érdekében még konfliktusokat is vállalhat. De alapvetően az iskola dolga – s az AKG ezt vállalja –, hogy megfeleljen az iskolahasználók érdekének, elvárásainak. A mi értelmezésünkben a legfőbb iskolahasználó a gyerek, akinek az érdekeit képviselni, értékeit kialakítani a család hivatott. Ebben az iskola csupán társ, segítség lehet.
Az AKG működésnek szerves része, hogy:
Már a felvételkor, s később is rendszeresen, a patrónusok egyeztetik a szülőkkel a gyerekekre vonatkozó szándékaikat, elképzeléseiket, a szükséges pedagógiai, képzési teendőket. Szakmai tanácsokat adnak a lehetséges megoldásokról. Fontos viszont, hogy a gyerekek szándékai ellenére csak rendkívül kivételes eljárás esetén vállalunk együttműködést.
Az AKG igény tart arra, hogy a szülői ház tartson igényt az AKG-ra.
Pedagógiai programunk fontos része, hogy a szülők minél több információval rendelkezzenek gyermekük iskolai munkájáról. Ennek keretében vállaljuk, hogy:
Nem kívánjuk átvenni a család szerepét. Nem vállaljuk, hogy rákényszerítsük a
gyereket a munkára, hogy érdeklődési körük ellenére válasszanak programokat,
tantárgyakat.
Ezzel együtt nem hárítjuk a szülői házra az iskolai problémák megoldását sem
(nincs intő, beírás, stb.). A tanuló felvételével, a tanulói jogviszony
létrejöttével nem csak pedagógiai, hanem jogi, gazdasági kapcsolat is létrejön a
szülői ház és az iskola között. Az AKG minden évben külön szerződésben állapodik
meg a szülőkkel a finanszírozás módjáról, mértékéről, s ad írásos beszámolót,
elszámolást az éves költségvetésről.
Az AKG, szemben a legtöbb alapítványi és magániskolával nem csak a szülők
által fenntartott iskola. Mi mégis – vagy éppen ezért – olyan szakmai programot
állítottunk össze és kívánunk megvalósítani ami nem megy – nem mehet – a szülői
házzal való együttműködés nélkül, nemcsak az egyes gyerekekre, hanem az egész
iskolára vonatkozóan.
Ezért kérjük, hogy:
Végül talán a legfontosabb: Vegyenek részt saját gyermekük életében, még akkor is, ha erre látszólag nincs idejük, még akkor is, ha a gyerek ezt látszólag nem akarja. Ennek az életkornak sajátos jellemzője a leválás és a kötődés egyaránt.