52. szám 2007. február Önismereti témahétA többség volt már nyolcadikos. Ha jól tudom, ilyenkor általában mi magunk vagyunk a téma az egyik témahéten. Hogy minket ki hogy lát, mit gondolnak rólunk, és hogy milyenek is vagyunk mi valójában. Az utóbbit a videósok segítségével felvett és a patrónusaink által megvágott film alapján tudtuk megállapítani, az előbbieket pedig kérdőívekkel és interjúk segítségével tudhattuk meg. Extraként pedig, hogy azt is megtudjuk, milyen egy másik hely, hogy jobbak vagyunk-e vagy rosszabbak, elmehettünk más iskolákba is nézelődni. Hogy ebből mi sült ki, azt itt olvashatjátok. Az első, ami eszembe jut, az a káosz. Vagy nem is tudom… Számomra kicsit rosszul volt összerakva az egész. És biztos sok oka volt, hogy nekem nem állt össze úgy igazán. Meg hát a téli szünet előtti utolsó hét, inkább aludna mindenki, és elege van a sok idegesítő gyerekből stb. Szerintem az egész témahetet két napban meg lehetett volna csinálni, plusz az a nap, amikor más suliba mentünk. Bár lehet, hogy nincs igazam…
Hogy a sok negatív dolog mellett pozitív is legyen, az iskolalátogatást emelném ki, mint legjobb élmény és kellemes meglepetés. Úgy alakult, hogy a Városmajori Gimnáziumba kellett mennem, ahova a legkevésbé sem akartam menni, mivel behívni sem voltak képesek a felvételire, meg csak rosszakat hallottam róla, és még sok ezer apró tény, ami az ellen szólt, hogy örüljek a beosztásnak. Aztán elmentem, és tök jó volt, azt leszámítva, hogy ahogy bementünk a suliba, rögtön leégettük magunkat, mert a „csak kártyával” ajtón próbáltunk bemenni, ami nem ment. A tanárok kedvesek voltak velünk, az osztály nyitott volt felénk, és a hangulata is jó volt az iskolának, leszámítva a templomszerű épületet, az aulában pedig a totál giccs adventi dekorációt. Ott az AKG-tól eltérően lehetett tanítani az órákon, és mindenki odafigyelt kellő szinten. Szóval mi is biztosan meg tudnánk ezt csinálni, ha nagyon akarnánk. Egy bizonyos szintig nem gáz, ha egy osztály nem arra összpontosít órán, amire kéne, de mi sok esetben meghaladjuk az elmegy szintet, és ahogy a videóból viszszanéztük az órákat, vannak bizonyos kiemelkedő személyek, akik eléggé bomlasztják az amúgy tanulásra éhes tömeget. Na azért ez nem igazán felel meg a valóságnak… már az, hogy tanulásra éhesek lennénk. A lényeg, hogy vannak bomlasztók, akik a kamerának plusz teszik magukat. Ami szerintem súlyos. Nekem ez a témahét tehát úgy összefoglalva arra volt jó, hogy megismerjem az évfolyamot úgy igazán a negatív oldaláról, és rájöjjek, hogy ha tanulni akarok, akkor egy Fazekas célszerűbb lett volna. De én nem a Fazekasba akartam menni, és ennek az az oka, hogy az AKG-ban van egy csomó jó dolog is, és csak megjön az eszünk egy idő után, és normálisabbak leszünk. Meg ha jobban belegondolok, nem vagyunk mi mindig rosszak és fegyelmezetlenek. Sztripszky Hanna |