56. szám 2007. december Imádok liftezni…Mint azt tudhatjuk, az új hetedikeseknél új patrónusokkal is találkozhatunk a negyedik emeleten. Volt szerencsém a Kő-Papír-Olló évfolyam egyik kedves patrónusával beszélgetni, Kincses Tamás Andrással. Szubjektív: Hogy került a tanár úr az AKG-ba? Kincses Tamás András: Már az iskola indulásakor is olvastam az AKG-ról, ám akkor engem ennek csak a társadalmi jelentősége érdekelt. Aztán ráismertem arra, hogy tanár vagyok, és felkészülésem során újra találkoztam a névvel. Miután nagyon jó barátom lett egy volt AKG-s diák, láttam rajta az iskola pozitív hatását is. A választás innentől kezdve nem volt kérdéses. Szub: Milyen iskolákban tanított ezelőtt? KTA: Iskolában kevés helyen. Magántanárként dolgoztam több mint tíz éven keresztül. Emellett felvételi előkészítőkön tanítottam, helyettesítettem egyszer fél éven át, s foglalkoztam kis csoportban roma tehetségekkel. Szub: Van valamilyen tanári végzettsége? KTA: Igen, az ELTE történelem tanári szakán szereztem történelem tanári diplomát. Szub: Hogy érzi magát a csibében? KTA: Nagyon jól érzem magam, remélem, ezzel a diákok is így vannak. Egyelőre ismerkedünk. Szeretek a csibével lenni, velük tölteni az időt, még akkor is, ha már el is késtem máshonnan. Szub: Volt már bármilyen iskolán kívüli csibeprogram? KTA: Volt szülinap, és majdnem eljutottunk a WC kiállításra is. Moziba még nem mentünk, de voltunk a Margitszigeten, ahol nagyon jól éreztük magunkat. Úgy érzem, kezdünk összebarátkozni, de semmit sem szeretnék elkiabálni. Szub: És milyennek érzi az évfolyam összetételét? KTA: Szerintem nagyon klassz. Nem tudom, milyennek kellene lennie, hiszen most kerültem ide, de gyakorlatilag mindenki másmilyen, és persze mindenkit szeretek. Ezen valójában én lepődtem meg a leginkább. Szub: Hogyan telnek a szünetek a gyerekek körében, a tanárok körében? KTA: Mindenki teszi, ami a dolga. A gyerekek őrjöngenek, a tanárok beszélgetnek, kávéznak, teáznak, felkészülnek, miegymás. Szub: Tanít valamit az évfolyamon? Ha igen, mit? Történelmet tanítok mindhárom kupacnak, és egy csoportnak számítástechnikát. Szub: Van valamilyen szokás, ami sajátos jellemzője az évfolyamnak? KTA: Nem tudom, nem hiszem, hogy két és fél hónap alatt bármilyen olyan szokás kialakult volna, ami nem az AKG, hanem a Kő-Papír-Olló szokása lenne. Szub: Mennyire van kedvére reggelente felmászni az iskola negyedik emeletére? KTA: Imádok liftezni, a közösségi élet egyik jelentős színtere a hétköznapokban. Szub: Miben érzi alternatívnak az iskolát, ez mennyiben pozitív jellegű? KTA: Eddig bármelyik csibém beteg lett, mindenki „sulihiányról” kezdett panaszkodni egy nap múlva. Az őszi szünetben én is betege lettem ennek a kórnak. Szerintem ez mindent kifejez a kérdéssel kapcsolatban. |