Szubjektív

Tartalom

57. szám 2008. február

Hová tűnt?

Azt hiszem, a pár héttel ezelőtti iskolai lopásról mindenki hallott „valamit”. A történetnek utánajártunk, a pontos információk összegyűjtésében Szűcs Tamás tanár úr volt segítségünkre.

Arról kérdeztem először a tanár urat, hogy hogyan is történt ténylegesen az eset. Mindenki számára megnyugtató, hogy nagy bizonyossággal állítható, ebben az esetben az elkövető nem AKG-s személy volt. Egy férfi azzal az ürüggyel jött be az AKG-ba, hogy az itt működő autósiskoláról érdeklődjön. A férfi valószínűleg ezt használta indokként ahhoz, hogy bejöhessen az épületbe, ráadásul nagyon úgy tűnik, hogy ezt már többször is megtette. A portás bácsi a férfit elkísérte a folyosó végéig, hogy megmutassa, merre lehet érdeklődni, utána visszament. Ezután a férfi bement a titkárságra érdeklődni az autósiskola iránt. Amikor a nevét kérdezték a titkárságon, csak legyintett, és azt mondta, hogy ez nem fontos, majd ő fog újra jelentkezni, és távozott. Akik a lányöltözőben tesiórára öltöztek, vagy épp kimentek az óráról, ugyanezt a férfit pillantották meg az öltözőben, ekkor a férfi villanyszerelésre hivatkozott.

Ugyanez már tavaly májusban is megtörtént. Egy csütörtöki napon testnevelésóra után mindenki öltözni indult. Kereste a telefonját, mp3 lejátszóját, de nem találta. Az ellopott tárgyak nagy része mobiltelefon volt illetve készpénz. A rendőrség csak annyit tehetett, hogy teljes személyleírást kértek azoktól, akik láttak valakit, és listát az ellopott dolgokról.

Szűcs Tamás tanár úrral beszélgettem arról, hogy mi lehetne a megoldás a lopások elkerüléséhez. Mivel a tapasztalatok szerint a problémás zóna a tesiöltözők, ezért ott kellene tenni valamit. Egy ajtó felszerelése megoldás lehet, ami egyirányú szabad kijárást és kulcsos bejárást biztosítana. Ezt az ajtót a testnevelési tanári elé illetve a terasz ajtajával merőlegesen lehetne elhelyezni, így az órákra érkezők a tesitermen keresztül mehetnének öltözni, ha az ajtót zárva találják. Jó ötletnek néz ki. Megoldás lehet, hogy az értékeket beadjuk valamelyik tanáriba vagy behozzuk a tornaterembe. Csakhogy az idő előrehaladtával a májusi lopást is elfelejtették a diákok, ez alkalommal is ez várható. Az kisiskolai szekrények zárhatóak, de a kulcsok elvesztése miatt ezt nem mindenki, sőt nagyon kevesen veszik igénybe. Mert egy idő után úgyis elhagyjuk őket. Vannak iskolák, ahol reggel nyolctól délután négyig zárva tart az iskola, és akkor se ki, se be. Nálunk az ebédszünetben sokan kimennek a CBA-ba, ezért ez sem jó megoldás, egyébként meg bezárva senki sem érezné jól magát. A portásfülkében lévő kamera csupán mutatja a történéseket, de nem rögzíti. A legjobb védekezés talán az lenne, ha már a bejárati ajtónál mindenkitől megkérdeznék, kicsoda, micsoda, hova megy. Sajnos ez sem a leghatékonyabb módszer (és elvileg ez így is működik), mivel az iskolába sok látogató érkezik, a látogatás állítólagos célját pedig a portáról nehéz ellenőrizni. Egyelőre nem született megfelelő megoldás, ami mindenkinek jó lenne. Úgyhogy egy igazán jó módszer maradt, mindenki próbáljon meg a saját dolgaira vigyázni.

Horváth Barbara