Miért az AKG?


Szinetár Dóra
színésznő, énekesnő


Damásdi Judit
nyelvész


Gáborffy Andrea
vállalkozó


Varró Dániel költő, műfordító


Simon Magdolna


Fekete Zita
kerámiatanár


Szabó Iván
forgatókönyvíró, rendező


Korom Melinda
építészmérnök


Turczi Dávid
mérnök-informatikus


Dr. Garai Gábor
gyermeksebész


Török Mónika, Dr. Abay Péter
ügyvédek


Pogonyi Csaba
közg. hallgató


Kiss Bori, Falus György


Sonnevend Júlia
médiakutató, esztéta


Csáki Judit
újságíró


Földes Péter
újságíró,
Szűcs Édua
grafikus


Jakab Juli
forgatókönyvíró


Vekerdy
Tamás
pszichológus


Nyárai Gerzson
szerkesztő-
műsorvezető


dr. Varga Zoltán

gyerek-
pszichológus


Kászonyi Dorka
divatmarketing
szakember


Elek
Zsuzsa
ügyvéd


Arató
András
Klubrádió


Pistyur
Veronika
TV2


Janda Zsuzsanna
pszichopedagógus,
Karvalics László

egyetemi docens


Steven Spielberg az AKG-ban látott történelemóráról

Szülők, volt tanítványok az Alternatív Közgazdasági Gimnáziumról

Video összeállítás


 

Megosztás

Hát egyrészt, ha az ember legjobb gyerekkori barátnője az AKG-ba készül, az rögtön egy nyomós indok. Másrészt, ha nevezett emberkezdemény belátogat az AKG-ba, és dönt, hogy vagy ide jár gimnáziumba vagy sehova, az szintén igen sokat nyom a latba. Így történt, hogy noha a Városmajori gimnázium felvételijén még ott voltam, a harmadik gimnáziumjelöltbe már el se mentem felvételizni, szüleim pedig csak reménykedhettek, hogy az AKG-nak én is annyira kellek majd, mint az AKG nekem. Szerencsére felmenőimnek nem sokáig főtt a fejük, legalábbis ami a felvétel kérdését illeti – aztán persze majd’ hat évbe telt, mire már magabiztosan eligazodtak a kupacok, csibék és epochák titokzatos világában.

Szóval miért pont az AKG? Hát, mert az AKG-ban nemcsak szabad kérdezni, hanem kifejezetten szeretik a tanárok a kérdéseket. Sőt, a tanár belátja, ha valamire nem tud válaszolni ÉS megkeresi a választ. Esetleg megmutatja, hogy hol lehet megtalálni a megoldást. És az sem baj, ha irodalom órán a pad alatt francia, esetleg spanyol házi készül – ez például kifejezetten szerencsés, ha valaki olyan, mint én, és egyszerre legalább három dolgon kell hogy járjon az agya ahhoz, hogy ne unatkozzon. Az AKG-ban pedig gyakorlatilag lehetetlen unatkozni. Mert itt egyszerre lehet a borsó DNS-ét tanulmányozni és a balettzenéről esszét írni, az iskolában aludni és az ember tanárait pizsamában szórakoztatni, esetleg a folyosón megváltani a világot néhány matek feladat közepette. És az sem okozott gondot, amikor elhatároztam, hogy ha törik, ha szakad, én Cambridge-be fogok egyetemre járni: a tanáraim segítettek, támogattak és angolul írták az ajánlásokat. Cambridge-ben pedig kiderült, hogy az AKG kiváló felkészítés volt minden tekintetben. Hiszen az AKG-s nevelés nélkül esetleg kétségbeestem volna, amikor az első napomon kiderült, hogy a spanyol tanszék nem is tud a létezésemről. A kérdéseket Cambridge-ben is szeretik a tanárok, szóval az előzetes gyakorlat ezen a téren is jól jött. A sokszínű érdeklődési kör sem árt a felvételhez, ahogy a kitartás és a szorgalom is szerencsés, amit az AKG-ban éppúgy jutalmaznak, és kihívások elé állítanak, mint Cambridge-ben.

Már lassan hat éve, hogy leérettségiztem. Az AKG-tól nemcsak életre szóló élményeket és barátságokat kaptam, hanem egy helyet, ahova bármikor visszatérhetek kérdezni és beszélgetni. Azóta elvégeztem az alapképzést és a mesterképzésemet is, kutatómunkámat kitüntetéssel jutalmazták, és témavezetőim javasolták, hogy írjak tudományos cikket belőle. Talán mondanom sem kell, hogy egykori AKG-s tanáraim segítőkész kísérleti alanyok voltak...

Damásdi Judit (AKG, 2000-2006)
BA Hons Cantab, MPhil Distinction Cantab
alkalmazott nyelvész

Megosztás